CallPage to krakowski startup, o którym głośno jest już od kilku lat, ale dopiero teraz biznes, jaki rozkręciła nad Wisłą trójka Ukraińców, ma szansę wejść do grona światowych liderów branży. Spółka już zdążyła zmienić sposób kontaktu wielu firm w kraju i za granicą z klientami w sieci. Teraz zyska jednak nową moc – pod egidą startupu SaaS Labs. Amerykańsko-indyjska firma, założona w 2016 r. przez Gaurava Sharma, przejęła bowiem CallPage. Akwizycja ma być ważnym etapem w budowie jednorożca. SaaS Labs wzmocni swoją pozycję na rynku europejskim, zaś CallPage będzie w stanie zintensyfikować ekspansję i zatrudnić więcej specjalistów IT w swojej małopolskiej centrali.
Namierzanie internauty i 97-proc. skuteczność
CallPage pierwsze kroki stawiało w 2015 r. Bardzo szybko startup, którego stery objął Rostyslav (Ross) Knap, ambitny absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie oraz Strasbourg Business School, przykuł uwagę branży. Już w 2017 r. zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie „Rzeczpospolitej” – Orzeł Innowacji. Z kolei sam Knap aż trzykrotnie trafił na listę „Forbes 30 under 30”. – W 2017 r. byliśmy już liderem w Polsce, a w 2018 r. zebraliśmy największą na ten czas rundę od polskich funduszy VC – wspomina 25-letni współzałożyciel krakowskiej firmy.
A wszystko dzięki innowacyjnemu konceptowi biznesowemu. Ross Knap, Sergey Butko i Andriy Tkachiv stworzyli działający w modelu SaaS (z ang. oprogramowanie jako usługa) system przeznaczony do zwiększenia liczby połączeń telefonicznych ze stron internetowych. Umożliwiał on „namierzanie” i oddzwanianie do osób odwiedzających stronę internetową firmy. I wszystko w ciągu zaledwie 28 sekund od rozpoczęcia wizyty przez potencjalnego klienta. Jak tłumaczą w startupie, tak krótki czas oczekiwania pozwala zwiększyć efektywność sprzedaży.
Czytaj więcej
Rok 2022 może przynieść nad Wisłą wysyp młodych, innowacyjnych spółek, których wycena przebiła pułap miliarda dolarów. Kolejka kandydatów jest długa.
Gdy klient widzi, że firma oferuje kontakt w 28 sekund, zaczyna się zastanawiać, czy naprawdę do niego oddzwonią i wyrobią się w tym czasie. O tym, czy to działa, mogą powiedzieć np. klienci UPC, Medicover czy InPostu. To tam CallPage wdrożyło swoje innowacyjne rozwiązanie. Z usług tego systemu na świecie korzysta już ponad 1 tys. dużych i średniej wielkości przedsiębiorstw. System do zamawiania rozmowy z konsultantem na stronie WWW jest niezwykle skutecznym narzędziem – wskaźnik tzw. odbieralności takich połączeń sięga bowiem około 97 proc.