Ta aplikacja zmieni Messengera w nowy kanał e-handlu

Selmo.io stworzył asystenta facebookowych sprzedawców i rośnie na trendzie „live commerce”. Krakowski startup właśnie pozyskał inwestora – fundusz THCP.

Publikacja: 18.04.2022 21:50

Influencerzy „na żywo” w sieci potrafią sprzedać 15 tys. sztuk produktów w ciągu 5 minut transmisji

Influencerzy „na żywo” w sieci potrafią sprzedać 15 tys. sztuk produktów w ciągu 5 minut transmisji

Foto: shutterstock

Live commerce to jeden z trendów rozwijających się od kilku lat w branży e-commerce. W transmisjach prowadzonych na żywo na popularnych platformach internetowych, takich jak Facebook czy TikTok, sprzedawcy i butiki internetowe łączą pokaz mody z interakcją z użytkownikami. Kupujący deklarują chęć zakupu w komentarzach w trakcie wydarzenia lub bezpośrednio w wiadomościach prywatnych wysyłanych do sklepu, który następnie w ten sam sposób finalizuje zamówienie. Dla klientów tzw. lajwy sprzedażowe są nie tylko wygodnym kanałem zakupowym, pozwalającym robić zakupy z kanapy, obejrzeć ubranie na modelce lub manekinie i szybko dopytać o szczegóły lub skorzystać ze specjalnych rabatów, ale także formą rozrywki. I właśnie na ten nowatorski kanał sprzedaży stawia Selmo.

Transmisja i zakupy

Działający od 2021 r. krakowski startup Filipa Szczepanika i Jakuba Karysia opracował platformę do obsługi procesu sprzedaży prowadzonej poprzez transmisje „live” oraz Messengera Facebooka. Rozwiązanie to pozwala efektywnie zarządzać procesami zamówień i komunikacji z klientem, pozwalając sprzedawcom oszczędzać czas i zwiększać sprzedaż. System pozwala na tworzenie koszyków w Messengerze, pozyskiwanie zamówień z postów i komentarzy w czasie transmisji, a także szybkie płatności i automatyczne generowanie etykiet oraz śledzenie zamówień. – Transmisje sprzedażowe stale zyskują na popularności zarówno wśród kupujących, jak i sprzedawców. Z perspektywy tych ostatnich są świetną metodą reklamy i prezentacji produktów, a także sposobem organizacji działań marketingowych – mówi Szczepanik. – Ten kanał sprzedaży niesie ze sobą też wyzwania, jak nieformalna komunikacja na czacie, bałagan w zamówieniach i niedokończone transakcje.

Czytaj więcej

Wyróżnienia „Rz": Oni udowadniają, że innowacje są lekiem na trudne czasy

I tu z pomocą przychodzi krakowski startup. Aplikacja Selmo.io działa jak asystent sprzedaży: poprzez połączenie z facebookowym Messengerem pozwala częściowo zautomatyzować rozmowę z klientem, ułatwia zebranie danych potrzebnych do realizacji zamówienia i wysyłki, a także sfinalizowanie transakcji. Jak przekonują w spółce, apka daje też lepszą kontrolę nad zamówieniami i stanem magazynowym. – Wiele butików funkcjonujących online powstaje jako proste odzwierciedlenie sklepów tradycyjnych. Sprzedawcy rozpoczynają działalność na mediach społecznościowych i platformach streamingowych, korzystając z najbardziej podstawowych narzędzi, które przy wzroście wolumenu sprzedaży przestają się sprawdzać. Pomagamy usprawnić ich działalność, dzięki czemu oszczędzają czas i mogą skupić się na tym, w czym są najlepsi, czyli promocji i sprzedaży – podkreśla Jakub Karyś, drugi z założycieli Selmo.

1 mln zł od inwestora

Założyciele Selmo.io szacują, że w Polsce funkcjonuje ponad 10 tys. butików prowadzących transmisje sprzedażowe na Facebooku. Ich liczba ciągle rośnie. Z perspektywy globalnej tzw. lajwy sprzedażowe już teraz są jednym z kluczowych kanałów sprzedaży zarówno dla małych sklepów, jak i dużych marek. Szczególną popularnością cieszą się w Chinach, gdzie w 2020 r. wartość rynku live commerce szacowana była na 171 mld dol., a prognozy przewidują, że w br. może to już być 423 mld dol. Na live commerce otwierają się kolejne platformy: do Facebooka i TikToka dołączyły lub planują dołączyć m.in. Amazon, YouTube, Pinterest czy Twitter, nie licząc platform streamingowych stworzonych pod sprzedaż na żywo. – Potencjał tego kanału jest ogromny, nic więc dziwnego, że w sprzedaż na żywo wchodzi coraz więcej sklepów, w tym Ikea, Douglas, Hilfiger, CCC czy Sephora – komentuje Maciej Kosuń z Tar Heel Capital Pathfinder.

Fundusz THCP zainwestował właśnie w spółkę 1 mln zł.

Live commerce to jeden z trendów rozwijających się od kilku lat w branży e-commerce. W transmisjach prowadzonych na żywo na popularnych platformach internetowych, takich jak Facebook czy TikTok, sprzedawcy i butiki internetowe łączą pokaz mody z interakcją z użytkownikami. Kupujący deklarują chęć zakupu w komentarzach w trakcie wydarzenia lub bezpośrednio w wiadomościach prywatnych wysyłanych do sklepu, który następnie w ten sam sposób finalizuje zamówienie. Dla klientów tzw. lajwy sprzedażowe są nie tylko wygodnym kanałem zakupowym, pozwalającym robić zakupy z kanapy, obejrzeć ubranie na modelce lub manekinie i szybko dopytać o szczegóły lub skorzystać ze specjalnych rabatów, ale także formą rozrywki. I właśnie na ten nowatorski kanał sprzedaży stawia Selmo.

Pozostało 80% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie