Spółka z Lublina, kierowana przez Karolinę Kur, stworzyła internetowy konfigurator doboru karmy i marketplace w jednym – w serwisie opiekun psa lub kota otrzymuje informacje na temat karm obecnych na rynku, a specjalny algorytm dobiera właściwą tak, aby maksymalnie odpowiedzieć na potrzeby konkretnego czworonoga.
Za konfiguratorem stoją entuzjaści nowych technologii i miłośnicy zwierząt, ale także naukowcy z Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie. Wsparciem dla użytkownika ma być jednak sztuczna inteligencja – to ona w personalizowanym profilu psa lub kota dobierze dietę na podstawie wprowadzonych danych. Aby korzystać z platformy, nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy o zwierzaku.
Algorytm zestawi potrzeby zwierzęcia ze składem produktów dostępnych na polskim rynku. Niezbędne są tylko dane, takie jak jednostki chorobowe, płeć, alergeny oraz nietolerancje, rasa, zalecenia weterynaryjne, a także wiek oraz informacja, czy nasz pupil jest po sterylizacji lub kastracji. To AI następnie wyszuka właściwą dla danego zwierzaka karmę, porówna składy i zamienniki, obliczy zapotrzebowanie, ustali suplementację, a do tego zweryfikuje oferty dostawców.
Czytaj więcej
PeopleForce, ukraiński start-up, który tworzy oprogramowanie HR, ma wśród klientów takich gigantów, jak Rakuten czy BMW. Teraz czas na ekspansję w Polsce i Hiszpanii.
Na tej bazie powstanie rekomendacja najlepszych karm. Platforma ma być od razu miejscem, za pośrednictwem którego będzie można kupować zalecane produkty, a jednocześnie otrzymać pakiet informacji m.in. o składach danego pożywienia.