Nanovo, rodzima spółka technologiczna, działający w branży nowoczesnych rozwiązań komunikacji cyfrowej, rozszerza swoją obecność nie tylko na rynkach Europy, ale również Azji. Projekty start-upu wyznaczają trendy w zakresie „smart” handlu. A dowodem tego może być jedno z ostatnich przedsięwzięć spółki – tzw. phygital store. Chodzi o koncept, który łączy doświadczenia zakupowe znane ze świata online (digital) z zakupami w przestrzeni fizycznej (physical). Nowatorska placówka ruszyła w Dubaju. Projekt od Nanovo jest pierwszym tego typu konceptem w tamtym regionie.

Współpraca z Cinema City otwiera nowe rynki

Spółka działa m.in. w branży tzw. digital signage, czyli zaawansowanych systemów zarządzania treścią wizualną eksponowaną na elektronicznych wyświetlaczach. Do tej pory rodzimy start-up był obecny za granicą w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To tu realizował m.in. wdrożenia dla Sephory, CCC i Modivo. W naszym kraju wdrożył innowacyjne rozwiązanie typu endless aisle (koncept zamawiania usług, produktów online podczas wizyty w stacjonarnej placówce) z aplikacją podpisu elektronicznego w całej sieci PKO BP. Teraz jednak nadchodzi okres ekspansji. M.in. dzięki współpracy z Cinema City firma jeszcze w br. wejdzie na rynki brytyjski i izraelski, zaś w 2023 r. wprowadzi zaawansowane technologie do Bułgarii, Czech i na Węgry. W ramach umowy z Cinema City Polacy będą odpowiedzialni za „kontekstową dystrybucję treści” na ekranach LCD i LED w sieciach kin. – Jesteśmy w trakcie fazy pilotażowej, a do końca 2022 r. planujemy pełne wdrożenia – mówi Piotr Badowski, prezes Nanovo.

Czytaj więcej

Sieć Żabka wchodzi na rynek… gier wideo

Spółka nawiązała również partnerstwo technologiczne z 6thStreet.com, jedną z najszybciej rozwijających się firm e-commerce branży fashion w Zatoce Perskiej. To właśnie dla niej Nanovo zaprojektował i wdrożył phygital store. Ale to nie koniec wyjątkowych projektów pod marką polskiego start-upu za granicą. Jednym z najbardziej spektakularnych z pewnością jest udział w sierpniowym uruchomieniu bezobsługowego sklepu Żabka Nano w Tesla Gigafactory pod Berlinem (to pierwsze zagraniczne wykorzystanie tego konceptu).

– Żabka Nano jest dla nas ważnym obszarem biznesowym, ale także przestrzenią do rozwoju i wdrożeń przełomowych rozwiązań technologicznych. Należymy do ścisłego grona firm wspierających projekt i budowę sklepów autonomicznych. Odpowiadamy za istotny obszar: przeprowadzenie klienta sklepu przez proces otwarcia i wejścia – wyjaśnia Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.

Jak podkreśla, wszystkie innowacje dla „smart retail” start-up wprowadza w oparciu o własną technologię i autorską platformę software’ową.

Trend omnichanel

Eksperci nie mają wątpliwości, że łączenie świata online z tradycyjnymi placówkami to przyszłość globalnego handlu detalicznego, a sklepy internetowe będą miały coraz większy udział w stacjonarnej sprzedaży. Tribe Payments szacuje, że aż 40 proc. biznesu e-commerce w Europie planuje otwarcie sklepu stacjonarnego w ciągu najbliższych trzech lat. Z tym trendem chce iść Nanovo. W start-upie wskazują, iż branża będzie się zmieniać m.in. dlatego, że pandemia przemodelowała oczekiwania konsumentów, którzy – co prawda – chętnie wracają do sklepów stacjonarnych, ale przyzwyczaili się do e-zakupów. Analitycy Adyen podają, że 73 proc. klientów chce robić zakupy w tzw. modelu omnichannel (wielokanałowym), a 61 proc. Polaków twierdzi, że woli kupować u sprzedawców, którzy wykorzystują nowe technologie do poprawy doświadczeń klientów.

– Trendy światowe potwierdzają, że format phygital store to recepta na dynamiczny wzrost graczy e-commerce, dla których sam online staje się za ciasny. To też rozwiązanie dla bardzo szeroko rozumianego klasycznego handlu detalicznego, który chce podłączyć swoje sklepy stacjonarne do omnichannel. Dotyczy to nie tylko branży fashion, w której widzimy duże potrzeby i chęci wdrażania takich rozwiązań – komentuje Sobczak.