Kto gra, ten zarabia. Polskie rozwiązanie może zmienić świat gier wideo

Insert Stonks to jeden z pierwszych na świecie start-upów budujących zaawansowaną infrastrukturę do monetyzacji gier, a wykorzystującą rozwiązania Web3. W rodzimą firmę zainwestował właśnie brytyjski fundusz FunFair Ventures.

Publikacja: 22.11.2022 01:39

Na polskiej platformie Insert Stonks, która umożliwia zarabianie na graniu, wkrótce pojawi się jeden

Na polskiej platformie Insert Stonks, która umożliwia zarabianie na graniu, wkrótce pojawi się jeden z uwielbianych przez graczy tytułów, czyli „CS:GO”

Foto: shutterstock

Spółka Insert Stonks powstała zaledwie w III kwartale ub.r., a już przyciąga uwagę inwestorów, fanów gamingu i ekspertów blockchain. Firma, którą założyli Przemysław Wierzbicki oraz Stanisław Frelek, pracuje nad nowym rozwiązaniem w branży – infrastrukturą do monetyzacji gier. Ta ma być oparta na tzw. internecie przyszłości, czyli Web3. Projekt składa się z dwóch autorskich platform – „is engine” dla deweloperów gier i „is_games” dla graczy. Jak wyjaśniają w start-upie, korzystając z personalizowanych narzędzi udostępnionych na platformie, twórcy gier, bez potrzeby dodatkowego kodowania, mogą w łatwy i przejrzysty sposób zarabiać na grach. Natomiast gracze, przyłączający się do platformy, otrzymują możliwość zarabiania, robiąc to, co kochają. Insert Stonks (IS) popularyzuje więc ideę nazywaną P&E, czyli grania dla przyjemności i zarabiania.

Ambitne plany

Wierzbicki i Frelek podkreślają, że gry zawsze były ich pasją. – Dlatego, jako współzałożyciele, postanowiliśmy połączyć nasze doświadczenia jako przedsiębiorców z tym, co jest dla nas bliskie, czyli ze środowiskiem graczy. Zastanawialiśmy się, co byłoby ważne, a czego brakuje obecnie. Doszliśmy do wniosku, że połączenie grania z zarabianiem – wspomina Wierzbicki.

Frelek pierwszą firmę założył, mając 20 lat, jeszcze na pierwszym roku studiów. Wierzbicki z kolei to producent filmowy i multimedialny, autor scenariuszy do gier. Twórcy start-upu wskazują, że technologia IS jest kompatybilna z większością gamingowych produkcji oraz łatwa i szybka w integracji (nawet w ciągu godziny można podłączyć grę i udostępnić graczom). Na razie na platformie znajduje się osiem gier, ale – wedle zapewnień firmy – niedługo będzie ich znacznie więcej, a w tym gronie znajdzie się prawdziwy rodzynek, niezwykle popularny „Counter-Strike: Global Offensive”.

Czytaj więcej

Polscy producenci gier marzą o Hollywood. Czas na ekranizacje

Przemysław Wierzbicki zauważa, iż kolejne tytuły są w trakcie podłączania, a start-up współpracuje obecnie z 12 deweloperami. Insert Stonks jest też w fazie budowania społeczności graczy (prognozy spółki zakładają, że do końca I kwartału 2023 r. na platformie zarejestrowanych będzie 30 tys. graczy oraz 50 gier). Plany na 2023 r. przewidują, że z rodzimej technologii korzystać będzie nawet 100 tys. użytkowników, a w bibliotece znajdzie się 100 produkcji. Firma liczy, że do końca przyszłego roku pozyska ponadto dziesięciu „dużych” sponsorów. – IS systematycznie rośnie i mamy nadzieję, że do końca 2023 r. będziemy jedną z wiodących platform oferujących zarabianie na grach na świecie – przekonuje Wierzbicki.

Z pewnością pomoże w tym inwestor. Spółka w rundzie pre-seed pozyskała właśnie ponad 2,5 mln zł. Pieniądze wyłożył brytyjski fundusz FunFair Ventures, który wspiera projekty na wczesnym etapie rozwoju i wykorzystujące technologię blockchain.

Blockchainowy napęd

– Zainwestowaliśmy w IS, bo wierzymy, że infrastruktura do monetyzacji gier jest przyszłościowym rozwiązaniem w świecie gamingu, naturalnym dalszym krokiem rozwoju branży. Tego typu infrastruktury wykorzystujące zaawansowane rozwiązania Web3 pojawiły się na świecie dopiero kilka lat temu, więc wciąż trwają prace nad rozwojem tego segmentu rynku – mówi Michael O’Connor, dyrektor finansowy FunFair Ventures.

Zapewnia przy tym, iż start-up będzie w przyszłości znaczącą platformą w branży. – A my chcemy uczestniczyć w tym wzroście – zaznacza O’Connor.

Ale na tym etapie finansowania rodzima spółka nie zamierza poprzestać. Start-up już przygotowuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej. – Dzięki niej nasz wzrost będzie jeszcze bardziej dynamiczny – kontynuuje Wierzbicki. – Miarą sukcesu naszego projektu jest liczba użytkowników, dlatego planujemy bardzo szerokie działania promocyjne, które są kapitałochłonne – tłumaczy prezes Insert Stonks.

– W nasze rozwiązanie uwierzyli już bardzo doświadczeni międzynarodowi doradcy, jak Fred Thiel czy Cole Diamond – dodaje Stanisław Frelek.

Pierwszy to dyrektor Marathon Digital Holdings, firmy zajmującej się technologią aktywów cyfrowych, a drugi współzałożyciel Coinsquare i Tetra Trust Company, dwóch czołowych kanadyjskich firm kryptowalutowych. Polska firma, przy ich wsparciu, ma ambicję dorzucić cegiełkę do gamingowej rewolucji, korzystając przy tym z technologii blockchain. – Dla nas blockchain to forma elastycznych internetowych płatności, które mogą być dokonywane w czasie rzeczywistym w grach. Nasi użytkownicy nie muszą mieć wiedzy z zakresu kryptowalut, ponieważ udostępniamy bardzo proste i intuicyjne narzędzia płatnicze, do których przyzwyczajeni są wszyscy gracze – tłumaczy współzałożyciel Insert Stonks.

Biznes Ludzie Startupy
Ten polski 18-latek stworzył system AI dla firm zbrojeniowych w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polskie algorytmy wykryją choroby. Medyczny start-up podbija świat
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma wprowadza nowatorski benefit dla pracowników. Specjalne karty
Biznes Ludzie Startupy
Polski latający skuter zamierza podbić świat. Ma być „dla każdego"
Biznes Ludzie Startupy
Polska akwizycja w Finlandii. Start-up z miliarderem na pokładzie zaczyna ekspansję
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10