Spółka Insert Stonks powstała zaledwie w III kwartale ub.r., a już przyciąga uwagę inwestorów, fanów gamingu i ekspertów blockchain. Firma, którą założyli Przemysław Wierzbicki oraz Stanisław Frelek, pracuje nad nowym rozwiązaniem w branży – infrastrukturą do monetyzacji gier. Ta ma być oparta na tzw. internecie przyszłości, czyli Web3. Projekt składa się z dwóch autorskich platform – „is engine” dla deweloperów gier i „is_games” dla graczy. Jak wyjaśniają w start-upie, korzystając z personalizowanych narzędzi udostępnionych na platformie, twórcy gier, bez potrzeby dodatkowego kodowania, mogą w łatwy i przejrzysty sposób zarabiać na grach. Natomiast gracze, przyłączający się do platformy, otrzymują możliwość zarabiania, robiąc to, co kochają. Insert Stonks (IS) popularyzuje więc ideę nazywaną P&E, czyli grania dla przyjemności i zarabiania.
Ambitne plany
Wierzbicki i Frelek podkreślają, że gry zawsze były ich pasją. – Dlatego, jako współzałożyciele, postanowiliśmy połączyć nasze doświadczenia jako przedsiębiorców z tym, co jest dla nas bliskie, czyli ze środowiskiem graczy. Zastanawialiśmy się, co byłoby ważne, a czego brakuje obecnie. Doszliśmy do wniosku, że połączenie grania z zarabianiem – wspomina Wierzbicki.
Frelek pierwszą firmę założył, mając 20 lat, jeszcze na pierwszym roku studiów. Wierzbicki z kolei to producent filmowy i multimedialny, autor scenariuszy do gier. Twórcy start-upu wskazują, że technologia IS jest kompatybilna z większością gamingowych produkcji oraz łatwa i szybka w integracji (nawet w ciągu godziny można podłączyć grę i udostępnić graczom). Na razie na platformie znajduje się osiem gier, ale – wedle zapewnień firmy – niedługo będzie ich znacznie więcej, a w tym gronie znajdzie się prawdziwy rodzynek, niezwykle popularny „Counter-Strike: Global Offensive”.
Czytaj więcej
Komercyjny sukces serialu Netflixa „Wiedźmin” sprawił, iż game developerzy nad Wisłą planują ekra...
Przemysław Wierzbicki zauważa, iż kolejne tytuły są w trakcie podłączania, a start-up współpracuje obecnie z 12 deweloperami. Insert Stonks jest też w fazie budowania społeczności graczy (prognozy spółki zakładają, że do końca I kwartału 2023 r. na platformie zarejestrowanych będzie 30 tys. graczy oraz 50 gier). Plany na 2023 r. przewidują, że z rodzimej technologii korzystać będzie nawet 100 tys. użytkowników, a w bibliotece znajdzie się 100 produkcji. Firma liczy, że do końca przyszłego roku pozyska ponadto dziesięciu „dużych” sponsorów. – IS systematycznie rośnie i mamy nadzieję, że do końca 2023 r. będziemy jedną z wiodących platform oferujących zarabianie na grach na świecie – przekonuje Wierzbicki.