Spółka Insert Stonks powstała zaledwie w III kwartale ub.r., a już przyciąga uwagę inwestorów, fanów gamingu i ekspertów blockchain. Firma, którą założyli Przemysław Wierzbicki oraz Stanisław Frelek, pracuje nad nowym rozwiązaniem w branży – infrastrukturą do monetyzacji gier. Ta ma być oparta na tzw. internecie przyszłości, czyli Web3. Projekt składa się z dwóch autorskich platform – „is engine” dla deweloperów gier i „is_games” dla graczy. Jak wyjaśniają w start-upie, korzystając z personalizowanych narzędzi udostępnionych na platformie, twórcy gier, bez potrzeby dodatkowego kodowania, mogą w łatwy i przejrzysty sposób zarabiać na grach. Natomiast gracze, przyłączający się do platformy, otrzymują możliwość zarabiania, robiąc to, co kochają. Insert Stonks (IS) popularyzuje więc ideę nazywaną P&E, czyli grania dla przyjemności i zarabiania.
Ambitne plany
Wierzbicki i Frelek podkreślają, że gry zawsze były ich pasją. – Dlatego, jako współzałożyciele, postanowiliśmy połączyć nasze doświadczenia jako przedsiębiorców z tym, co jest dla nas bliskie, czyli ze środowiskiem graczy. Zastanawialiśmy się, co byłoby ważne, a czego brakuje obecnie. Doszliśmy do wniosku, że połączenie grania z zarabianiem – wspomina Wierzbicki.
Frelek pierwszą firmę założył, mając 20 lat, jeszcze na pierwszym roku studiów. Wierzbicki z kolei to producent filmowy i multimedialny, autor scenariuszy do gier. Twórcy start-upu wskazują, że technologia IS jest kompatybilna z większością gamingowych produkcji oraz łatwa i szybka w integracji (nawet w ciągu godziny można podłączyć grę i udostępnić graczom). Na razie na platformie znajduje się osiem gier, ale – wedle zapewnień firmy – niedługo będzie ich znacznie więcej, a w tym gronie znajdzie się prawdziwy rodzynek, niezwykle popularny „Counter-Strike: Global Offensive”.
Czytaj więcej
Komercyjny sukces serialu Netflixa „Wiedźmin” sprawił, iż game developerzy nad Wisłą planują ekranizację swoich tytułów. Kilka filmów mogłoby być hitami.
Przemysław Wierzbicki zauważa, iż kolejne tytuły są w trakcie podłączania, a start-up współpracuje obecnie z 12 deweloperami. Insert Stonks jest też w fazie budowania społeczności graczy (prognozy spółki zakładają, że do końca I kwartału 2023 r. na platformie zarejestrowanych będzie 30 tys. graczy oraz 50 gier). Plany na 2023 r. przewidują, że z rodzimej technologii korzystać będzie nawet 100 tys. użytkowników, a w bibliotece znajdzie się 100 produkcji. Firma liczy, że do końca przyszłego roku pozyska ponadto dziesięciu „dużych” sponsorów. – IS systematycznie rośnie i mamy nadzieję, że do końca 2023 r. będziemy jedną z wiodących platform oferujących zarabianie na grach na świecie – przekonuje Wierzbicki.