Aktualizacja: 01.07.2025 01:58 Publikacja: 20.12.2022 01:59
Poznański startup FoodBandits płynie na fali rosnącej popularności tzw. dark kitchen. Ten model działania w gastronomii wystrzelił dzięki pandemii
Foto: shutterstock
Branża dark kitchen, nazywana również cloud lub ghost kitchen czy virtual restaurant, rośnie jak na drożdżach – globalnie rynek takich usług opartych na dostępnych wyłącznie online konceptach gastronomicznych, niemających stacjonarnych lokali, szacowany jest już na ok. 57 mld dol. Według prognoz do 2027 r. jego wartość się podwoi.
W Polsce sektor ten również jest perspektywiczny. Choć pandemia, a teraz szalejąca inflacja mocno podcięły nogi branży gastronomicznej, to jednak właśnie model wirtualnych usług zdaje się być odpowiedzią na wiele współczesnych wyzwań i problemów. I na tej fali chce płynąć poznański startup FoodBandits.
Nowoczesne kabiny, panoramiczne okna, cena od 79 euro – niemiecki start-up Nox Mobility planuje rewolucję na tor...
Start-up Seecoin wdraża nowatorski system, który pozwoli reklamodawcom wejść w interakcję z odbiorcami. Jego twó...
Firma, która opracowuje systemy AI i drony uderzeniowe, dość niespodziewanie stała się jedną z najcenniejszych u...
Twórca start-upu Jetson One Tomasz Patan wprowadza na rynek kolejną wersję pojazdu, o którym jest już głośno na...
Proces cyfryzacji nabiera tempa także w polskiej gospodarce. Od menedżerów i pracowników będzie wymagał nowych k...
Polski youtuber i przedsiębiorca postanowił, opierając się wyłącznie na sztucznej inteligencji, zbudować od pods...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas