Polak i Amerykanin odkryli, jak zadowolić pracowników

Innential opracował narzędzie, które pomaga firmom zatrzymać pracowników. Projekt nabrał rozpędu m.in. dzięki Porsche.

Aktualizacja: 27.05.2023 12:54 Publikacja: 23.05.2023 01:41

Jak zwiększyć poziom zadowolenia pracowników? Odpowiedź na to ważne dla pracodawców pytanie znaleźli

Jak zwiększyć poziom zadowolenia pracowników? Odpowiedź na to ważne dla pracodawców pytanie znaleźli Daniel Carter (z lewej) i Kris Gunciarz, twórcy polsko-amerykańskiego start-upu Innential

Foto: mat. pras.

Start-up Innential robi biznes na wspieraniu innych firm w dokształcaniu i podnoszeniu kompetencji ich pracowników. Stworzył platformę, która pomaga przedsiębiorstwom w rozwoju kadry. Jego twórcy mówią wprost, że narzędzie to jest niezwykle istotne, bo pomaga w zarządzaniu talentami, zatrzymaniu najlepszych pracowników, co na obecnym rynku pracy jest niezwykle cenne, bo ogranicza koszty potencjalnych procesów rekrutacyjnych.

Platforma pomoże w edukacji pracowników

Za projektem Innential stoją Daniel Carter i Kris Gunciarz. To seryjni przedsiębiorcy z ponad 12-letnim doświadczeniem w budowaniu i skalowaniu firm technologicznych. Pierwszy wcześniej pracował w Kalifornii, gdzie m.in. rozwijał start-up U-Hoo; drugi to absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, pracował w sektorze cyfrowym w Brukseli (dla Komisji Europejskiej) i Londynie. Teraz obaj tworzą wspólny biznes w Niemczech. Ich start-up pozyskał już od inwestorów w sumie 4 mln zł, w tym niedawno 3 mln zł od funduszy Tar Heel Capital Pathfinder (THCP) i bValue. W rundzie uczestniczyły też niemiecki fundusz Campus Founders oraz międzynarodowa grupa aniołów biznesu. Wcześniej w projekt polsko-amerykańskiego duetu zaangażował się APX, berliński fundusz venture capital, wspierany m.in. przez Porsche.

Czytaj więcej

Co drugi pracownik giganta straci pracę. Czas sztucznej inteligencji

Innential dzięki temu wsparciu zamierza rozbudować funkcjonalności technologiczne swojej platformy, a także zintensyfikować ekspansję. Spółka m.in. wzmocni zespół sprzedażowy na rynku polskim i planuje rozwinąć skrzydła na innych rynkach na naszym kontynencie. Liczy, że stanie się ważnym narzędziem w działach HR. Jak tłumaczą w start-upie, dla coraz większej grupy przedsiębiorców znalezienie pracowników posiadających poszukiwane kompetencje staje się dużym wyzwaniem. Jednocześnie aż 53 proc. inżynierów deklaruje, że brak możliwości rozwoju oferowanych przez ich organizację jest główną przyczyną, dla której byliby skłonni zmienić pracę. Innential ma być właśnie odpowiedzią na te potrzeby. Gunciarz i Carter wdrażają narzędzie SaaS (oprogramowanie jako usługa), które ułatwia rozwój talentów w firmach. Jak podkreślają, wspierają organizacje w obszarze zarządzania edukacją.

– Naszym celem jest pomoc w tworzeniu procesów, które pozwalają rozwijać i zatrzymywać najlepsze talenty technologiczne. Innential pomaga przeprowadzić diagnostykę potrzeb kompetencyjnych, rekomenduje pracownikom treści edukacyjne oraz pozwala w wygodny sposób tworzyć ścieżki rozwoju i śledzić postępy – tłumaczy Daniel Carter.

Mocny wzrost retencji

Carter zwraca uwagę, iż platforma pozwala firmom na tzw. mapowanie zasobów i potrzeb kompetencyjnych oraz definiowanie i monitorowanie ścieżek kariery pracowników. Pozwala tworzyć spersonalizowane plany rozwoju, które następnie łączy z treściami edukacyjnymi. Narzędzie jest też swoistym pomostem do usług innych edtechów (oferuje m.in. bezpośredni dostęp do treści oferowanych przez ponad 50 dostawców, w tym ponad 30 platform edukacyjnych, takich jak Udemy, Pluralsight, Coursera czy edX). Innential jest więc cennym narzędziem nie tylko dla biznesu, ale także dla samych pracowników, którym znacząco ułatwia nabywanie nowych umiejętności (dostarczając gotowe do użycia i spersonalizowane plany rozwoju). W ten sposób platforma umożliwia zwiększenie poziomu zaangażowania i zadowolenia w przedsiębiorstwie. Jak wskazują w start-upie, pozwala też zwiększyć o 20 proc. tzw. retencję, czyli zdolność organizacji do zatrzymania pracowników. Dotyczyć to ma zarówno tych nowo pozyskanych, jak i z dłuższym stażem.

– Obecna sytuacja na rynku pracy w branży technologicznej sprawia, że oferowanie pracownikom możliwości poszerzania ich kompetencji jest nie tylko mile widziane, ale stało się koniecznością. Organizacjom, które o to nie dbają, trudniej będzie nie tylko pozyskać nowych, ale i nie stracić obecnych pracowników. To właśnie produkt odpowiadający na ważną potrzebę rynku przekonał nas do tej inwestycji – mówi Radosław Czyrko, partner zarządzający w funduszu THCP.

– Widzieliśmy na własne oczy, jak trudnym zadaniem jest wspieranie rozwoju specjalistów technologicznych, a jednocześnie jak ważne są to działania z perspektywy organizacji, m.in. dlatego, że pozwalają uniknąć kosztów związanych z ponownymi rekrutacjami. Mieliśmy też świadomość, że dostępne na rynku rozwiązania nie spełniały potrzeb dynamicznie rosnących firm – wspomina Kris Gunciarz. I zaznacza, że wspólnie z Carterem zdecydowali się stworzyć narzędzie, które jest intuicyjne i łatwe w użyciu.

Do swojej technologii zaprzęgli zaawansowane technologie – generatywną AI oraz NLP (programowanie neurolingwistyczne). – To pozwala tworzyć doświadczenia szkoleniowe dopasowane do indywidualnych potrzeb – dodaje.

Klientami platformy są przede wszystkim firmy zatrudniające od 100 do 1,5 tys. pracowników, głównie z branży technologicznej. Wśród nich są m.in. działający w obszarze tzw. software consultingu Nortal, broker ubezpieczeniowy Luko czy firma SMA specjalizująca się w rozwiązaniach z obszaru energii słonecznej. Do tej pory z polsko-amerykańskiego narzędzia skorzystało ponad 5 tysięcy specjalistów.

Start-up Innential robi biznes na wspieraniu innych firm w dokształcaniu i podnoszeniu kompetencji ich pracowników. Stworzył platformę, która pomaga przedsiębiorstwom w rozwoju kadry. Jego twórcy mówią wprost, że narzędzie to jest niezwykle istotne, bo pomaga w zarządzaniu talentami, zatrzymaniu najlepszych pracowników, co na obecnym rynku pracy jest niezwykle cenne, bo ogranicza koszty potencjalnych procesów rekrutacyjnych.

Platforma pomoże w edukacji pracowników

Pozostało 92% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA