Reklama
Rozwiń
Reklama

Start-upy 2024. Okazali się lepsi od Bransona

Transport przyszłości to nie futurystyczna kolej rozwijająca prędkość dźwięku, a pociągi potrafiące jeździć szybciej niż dotąd, ale na dotychczasowych torach.

Publikacja: 15.01.2024 21:44

Nevomo ma stopniowo wdrażać systemy inspirowane koncepcją hyperloop, poprzez unowocześnianie istniej

Nevomo ma stopniowo wdrażać systemy inspirowane koncepcją hyperloop, poprzez unowocześnianie istniejących linii kolejowych

Foto: Nevomo_visualisation

Rzucona dekadę temu przez Elona Muska koncepcja budowy superszybkiej kolei lewitującej w próźniowej tubie rozpaliła wyobraźnie – do wyścigu o wdrożenie wizji w rzeczywistość stanęli giganci, nie tylko Musk, ale i Richard Branson czy gracze z Chin. Rękawicę podjął też start-up z nad Wisły – Hyper Poland.

W międzyczasie zmienił on jednak nie tylko nazwę na Nevomo, ale i pomysł na usprawnienie transportu. Okazało się, że trafił w dziesiątkę. Gdy kilka tygodni temu świat obiegły informacje, że rozwijana przez Bezosa firma Hyperloop One zwija biznes (nie udało jej się pozyskać ani jednego kontraktu na zbudowanie pierwszego działającego systemu), Nevomo wraz z liderami branży uruchamiało w Brukseli tzw. unijną grupę zadaniową ds. przyszłości mobilności.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Patronat Rzeczpospolitej
Znamy laureatów e-Commerce Polska Awards 2025!
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Biznes Ludzie Startupy
Huawei Seeds for the Future: pięcioro studentów z Polski w technologicznym sercu Chin
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama