Aktualizacja: 24.11.2024 21:10 Publikacja: 15.01.2024 21:44
Nevomo ma stopniowo wdrażać systemy inspirowane koncepcją hyperloop, poprzez unowocześnianie istniejących linii kolejowych
Foto: Nevomo_visualisation
Rzucona dekadę temu przez Elona Muska koncepcja budowy superszybkiej kolei lewitującej w próźniowej tubie rozpaliła wyobraźnie – do wyścigu o wdrożenie wizji w rzeczywistość stanęli giganci, nie tylko Musk, ale i Richard Branson czy gracze z Chin. Rękawicę podjął też start-up z nad Wisły – Hyper Poland.
W międzyczasie zmienił on jednak nie tylko nazwę na Nevomo, ale i pomysł na usprawnienie transportu. Okazało się, że trafił w dziesiątkę. Gdy kilka tygodni temu świat obiegły informacje, że rozwijana przez Bezosa firma Hyperloop One zwija biznes (nie udało jej się pozyskać ani jednego kontraktu na zbudowanie pierwszego działającego systemu), Nevomo wraz z liderami branży uruchamiało w Brukseli tzw. unijną grupę zadaniową ds. przyszłości mobilności.
Projekt rozwijany przez Wordware, spółkę założoną przez Filipa Kozerę, może być rewolucją w tworzeniu narzędzi sztucznej inteligencji. Międzynarodowi inwestorzy zdecydowali właśnie wyłożyć na niego fortunę.
Gdański medtech BrainScan zamierza pozyskać miliony złotych m.in. na certyfikację w amerykańskiej Agencji Żywności i Leków. W tym celu notowana na NewConnect spółka zamierza wkrótce przeprowadzić emisję akcji – ustaliła „Rzeczpospolita”.
Nasz eksportowy rodzynek w świecie sztucznej inteligencji, budzący także obawy za oceanem, otworzy w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. To może być początek budowy wielkiego ekosystemu AI w naszym kraju.
Start-up wydzielony z Uniwersytetu Warszawskiego stworzył innowacyjną linię mikrobiologicznych preparatów na bazie grzybów i bakterii. Mają pomóc rolnikom i ogrodnikom.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
Rodzima elektronika jest w stanie wejść na rynek chiński, choć Polacy są przyzwyczajeni do odwrotnego kierunku handlu. Cyfrowe narzędzie spółki Vasco Electronics ma pomóc przełamać bariery biznesowe w Azji.
Z przyczyn technicznych 50 proc. floty airbusów w Rosji zostało wyłączonych z eksploatacji. Największe są kłopoty z silnikami. Takie same ma także Wizz Air. Tyle, że Węgrzy mają dostęp do serwisowania. Rosjanie – nie.
Pięć tanich linii lotniczych – Ryanair, Vueling, easyJet, Norwegian i Volotea – zostało ukaranych w Hiszpanii łączną kwotą 179 mln euro za stosowanie nieuczciwych praktyk. Najwięcej zapłacić musi Ryanair.
Rumunia odnawia flotę pociągów pasażerskich i właśnie ruszyły na tory pierwsze od blisko ćwierćwiecza nowe elektryczne pojazdy, choć z przygodami.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz należące do Grupy Ryanair linie lotnicze Ryanair Sun (BUZZ) i Ryanair DAC podpisały umowę o wymianie doświadczeń szkoleniowych.
Linie lotnicze wyposażają swoje załogi już nie tylko w plastikowe kajdanki, ale i taśmę klejącą. Przydała się w ostatni wtorek załodze American Airlines. Bo w tym roku wyraźnie wzrosła liczba niesfornych i chamskich pasażerów.
Start-up założony przez Filipa Kozerę chce zrewolucjonizować tworzenie narzędzi AI. Cieszy, że inwestorzy wyłożyli na niego właśnie fortunę, ale i martwi, że polskie technologie wypływają za granicę.
Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach to powszechny postulat kolejarzy i zmotoryzowanych. Ale jednym z największych wyzwań dla zarządcy kolejowej infrastruktury jest wdrożenie systemów sterowania ruchem kolejowym.
Pogarszająca się kondycja rosyjskiej floty komercyjnej zmusiła władze do poszukiwania nowych rozwiązań. Chcą przekonać kraje, które nie nałożyły na Rosję sankcji, aby im pomogły. Jak na razie bez sukcesów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas