„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 22.12.2024 07:21 Publikacja: 15.01.2024 22:33
Platforma stworzona przez polski start-up pozwala ściąć koszty podróży służbowych o 30 proc. i skrócić czas ich organizacji
Foto: shutterstock
WorkTrips.com (dawny Hotailors, którego początki sięgają 2016 r.) – spółka kierowana przez Michała Szeksztełłę oraz Macieja Stopierzyńskiego – rozwija projekt dający przedsiębiorcom dostęp do kompletnej wiedzy na temat kosztów podróży służbowych. Dzięki temu łatwiej nimi zarządzać oraz kontrolować wydatki.
System polskiej firmy, zintegrowany m.in. z bazą noclegową Booking.com (posiada dostęp do ofert w czasie rzeczywistym z ponad 2,2 mln hoteli i przeszło 900 linii lotniczych, pociągów, autobusów, a nawet Ubera czy firm ubezpieczeniowych) ma przed sobą dobry okres – powrót wyjazdów służbowych po pandemicznym zastoju to woda na młyn tego biznesu. Jednocześnie firmy muszą radzić sobie z wieloma skutkami trwającego kryzysu gospodarczego. A narzędzie od WorkTrips pozwala obniżać koszty wyjazdów służbowych (start-up wskazuje, iż pomaga zaoszczędzić 30 proc. budżetu podróży), a jednocześnie skracać czas niezbędny na ich planowanie, organizację i rozliczanie (nawet o 90 proc.). Wszystko dzięki automatyzacji i wykorzystaniu inteligentnych algorytmów.
Rozwijany w Dolinie Krzemowej od niespełna trzech miesięcy start-up Macieja Szymczyka trafił pod skrzydła Y Combinator. Ten student UC Berkeley zamierza namieszać w amerykańskim sektorze obronnym.
System AI od Saventic Health pracuje dla 11 spośród 30 największych graczy w branży farmaceutycznej na trzech kontynentach. Firma zapowiada ekspansję w USA.
Start-up Flexee nawiązał współpracę z Visą i wprowadza nowatorski benefit dla pracowników, który pozwoli im kupować posiłki w sklepach oraz zamawiać jedzenie online.
Trójmiejski start-up Maviator opracował prototyp osobowego drona – pojazd jest w pełni funkcjonalny i szykowany do produkcji. Firma właśnie rusza ze zbiórką pieniędzy na rozwój projektu. Maszyna na rynek może trafić w 2025 r.
Stworzona przez Grzegorza Błażewicza spółka, w którą zainwestował Rafał Brzoska, rusza na podbój północy Europy. Chce być wiodącą platformą dla e-commerce.
Nest Lease, to nowy gracz na polskim rynku leasingowym, będący częścią grupy Nest Bank. Firma powstała w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie mikro i małych przedsiębiorców na elastyczne i nowoczesne rozwiązania finansowe. Dzięki zaawansowanej technologii i indywidualnemu podejściu, Nest Lease planuje w ciągu dwóch lat wejść do grona dziesięciu największych firm leasingowych w Polsce. W rozmowie z Lechem Stabiszewskim, pełniącym funkcję p.o. prezesa zarządu Nest Leasing S.A., przyglądamy się strategii i ofercie Spółki oraz trendom w branży leasingowej.
NEO — robot, który może pomagać w pracach domowych niezależnie od tego, czy użytkownik jest w domu, czy nie — ma być dostępny na rynku już w 2025 roku. Humanoidy wchodzą do domów, fabryk i magazynów.
Biuro podróży Rego-Bis informuje, że podniosło gwarancję. Na kolejny rok zapewniło sobie zabezpieczenie w wysokości 15 milionów złotych, to o 19 procent więcej niż poprzednia suma. Poprzednia gwarancja opiewała bowiem na 12,6 miliona złotych.
Możliwość zaproponowania klientowi biura podróży bonu zamiast zwrotu pieniędzy, rozszerzenie katalogu sytuacji, w której może on zrezygnować z wyjazdu i prawo upomnienia się przez organizatora o zwrot pieniędzy u poddostawcy usług - to niektóre zmiany unijnej dyrektywy o imprezach turystycznych zaproponowane przez Radę Europejską.
Wyraźna chęć podróżowania z jednej strony, ale rosnące koszty i wysokie ceny wyjazdów z drugiej - to czynniki, które, zdaniem przedstawicieli niemieckiej branży turystycznej, będą wpływać w przyszłym roku na tamtejszy rynek.
Zakupy mieszkań za więcej niż 10 mln zł jeszcze kilka lat temu były rzadkością. Dziś takie transakcje nikogo nie dziwią.
Polskie Porty Lotnicze (PPL) i Polska Organizacja Turystyczna (POT) podpisały porozumienie o współpracy w budowaniu pozytywnego wizerunku Polski jako kraju atrakcyjnego turystycznie.
24 grudnia rozpocznie się jedno z wyjątkowych wydarzeń w Kościele katolickim - obchody Roku Świętego. W Rzymie spodziewanych jest 35 milionów pielgrzymów. Czy miasto jest do tego przygotowane? Mieszkańcy wątpią.
Biura podróży z Grupy Dertour zamknęły miniony rok turystyczny wzrostem liczby gości o 21 procent i przychodów o 33 procent. Jednej z przyczyn sukcesu upatrują... w brzydkiej pogodzie. Chwali też pomoc agentów turystycznych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas