Reklama
Rozwiń
Reklama

Przełomowe leki na raka czy cukrzycę. Polskie firmy zmieniają światową medycynę

Nad nowymi lekami na nieuleczalne czy trudne do zwalczenia choroby pracują globalne koncerny, ale również firmy znad Wisły. Jest o nich nawet głośniej za granicą niż w Polsce. Ich gwiazda wkrótce może zabłysnąć.

Publikacja: 28.05.2024 05:10

Najbliższe lata mogą być dla polskiej biotechnologii przełomowe. Wiele badań nad lekami właśnie wesz

Najbliższe lata mogą być dla polskiej biotechnologii przełomowe. Wiele badań nad lekami właśnie weszło w decydującą fazę

Foto: AdobeStock

Co drugi pacjent z rakiem wątroby nie przeżywa dwóch lat. Nawet ten stosujący najlepsze metody leczenia, niedostępne w większości krajów. Fatalne statystyki mają też takie choroby jak ostra białaczka szpikowa czy rak trzustki. Nad przełomowymi lekami pracują globalne koncerny, ale również firmy znad Wisły. Jest o nich nawet głośniej za granicą niż w Polsce. Najbliższe lata mogą być dla polskiej biotechnologii przełomowe. Wiele badań właśnie weszło w decydującą fazę.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - w duecie taniej i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Polska AI pomoże naprawić zęby. Rewolucja w stomatologii?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Biznes Ludzie Startupy
Studia za granicą? Polski start-up otworzył do nich drzwi tysiącom
Biznes Ludzie Startupy
Projekt AE-001. Polacy chcą zrewolucjonizować leczenie alergii
Biznes Ludzie Startupy
Nadchodzą szybsze i precyzyjne diagnozy. Polacy zaprzęgają AI do medycyny
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes Ludzie Startupy
Potężny inwestor z USA stawia na polskie roje dronów. AI sercem projektu
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama