Reklama

Od zera do miliarda w cztery miesiące. Wyceny firm od sztucznej inteligencji oszalały

Wystarczy ogłosić, że firma pracuje nad rozwiązaniami opartymi na sztucznej inteligencji, by wyceny poszybowały w kosmos. Tak stało się z firmą WorldLabs, stworzoną przez Fei-Fei Li, informatyczkę z Uniwersytetu Stanforda.

Publikacja: 18.07.2024 05:39

Fei-Fei Li po cichu stworzyła start-up WorldLabs. Cztery miesiące od powstania wyceniany jest na 1 m

Fei-Fei Li po cichu stworzyła start-up WorldLabs. Cztery miesiące od powstania wyceniany jest na 1 mld dol.

Foto: Bret Hartman/TED

Określana przez dziennik „Financial Times” jako „matka chrzestna sztucznej inteligencji” Fei-Fei Li po cichu stworzyła start-up WorldLabs. Cztery miesiące od powstania wyceniany jest na 1 mld dol.

Informatyczka z Uniwersytetu Stanforda zajęła się tzw. inteligencją przestrzenną, a jej projekt zyskał wsparcie inwestorów, w tym funduszy Andreessen Horowitz czy Radical Ventures. Według „FT” start-up ma już za sobą dwie rundy finansowania, w ramach których pozyskał pieniądze od dużych inwestorów. Wycenili oni firmę na ponad 1 mld dol., tylko w ostatniej rundzie do firmy trafiło ok. 100 mln dol.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Biznes Ludzie Startupy
Miliony dolarów na wojskowe drony, AI i robo-karaluchy. Niemcy zgarniają wszystko
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Biznes Ludzie Startupy
Ile można wycisnąć z hulajnogi? Ten start-up chce pobić światowy rekord
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama