Reklama

Współpraca z partnerami po nowemu. Polska platforma idzie w świat

Rodzima platforma ułatwiająca zarządzanie biznesowymi partnerstwami wchodzi na rynek. Start-up liczy, że produkt trafi do firm, których dotąd nie było stać na rozwiązania tego typu. Projekt zdobył już inwestora i pierwszych klientów.

Publikacja: 17.09.2024 06:18

Platforma Partnerplace, którą stworzyli Simon Baradziej (z lewej) i Kacper Gugała, pomoże małym bizn

Platforma Partnerplace, którą stworzyli Simon Baradziej (z lewej) i Kacper Gugała, pomoże małym biznesom. Start-up chce upowszechnić narzędzie, które dotąd dostępne było dla największych firm

Foto: mat. pras.

PRM to rozwiązanie, które powszechnie w biznesie nie jest jeszcze stosowane, ale Partnerplace.io liczy, że to się zmieni. System określany jako Partner Relationship Management to rodzaj oprogramowania ułatwiającego biznesom online zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B. Rodzima platforma z autorskim rozwiązaniem tego typu weszła właśnie na rynek. I już może pochwalić się pierwszymi klientami z Polski i zagranicy.

Inwestorzy wyłożyli 1,5 mln zł na rozwój

Za projektem stoją Kacper Gugała i Simon Baradziej. Pierwszy to absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, który wcześniej pracował dla kilku firm z branży IT w naszym kraju, zaś drugi odpowiadał m.in. za technologię w norweskim start-upie Workability. Obaj połączyli siły i od kilku miesięcy rozwijają wspólne przedsięwzięcie. W dużym skrócie Partnerplace ułatwia budowanie i zarządzanie relacjami z partnerami: zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami, a partnerom daje wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Jak wskazują w polskiej spółce, narzędzie zbudowane jest w formule „white-label”, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.

Czytaj więcej

Jak sprytnie przekonać niezadowolonych z produktów i usług? Polska firma ma patent

Użytkownikami platformy najczęściej są firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. Jak tłumaczy Gugała, w tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.

– Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment małych i średnich przedsiębiorstw nie miał zbyt dużego wyboru – ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm – wyjaśnia.

Reklama
Reklama

Jak podkreśla, system pozwala zaoszczędzić nawet półtora etatu na każdych 100 partnerów.

Projekt Partnerplace przyciągnął już inwestorów – zdołał pozyskać 1,5 mln zł finansowania od Tar Heel Capital Pathfinder. W funduszu przyznają, że uwierzyli z jednej strony w potencjał tego produktu, a z drugiej – w realną potrzebę użytkowników i perspektywy rozwoju rynku partnerstw.

Pierwsi klienci z Polski, USA i Holandii

Platforma do zarządzania partnerstwami, dostosowana do potrzeb MŚP, ułatwia m.in. onboarding, komunikację, śledzenie leadów i rozliczenia, usprawniając pracę tzw. partnership managerów. Tar Heel Capital Pathfinder (THCP), który ma w portfolio takie start-upy, jak np. PlumResearch, Gamivo, a także Wellbee, postawił na ten projekt, licząc na dynamiczny rozwój tego sektora (globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest dziś na 3 mld dol., a prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych ośmiu lat będzie ona rosła średnio nawet o ponad 5 proc. rocznie). Ale fundusz wierzy też w zespół. – Jesteśmy pod dużym wrażeniem sprawności operacyjnej założycieli i entuzjastycznej reakcji klientów na pierwsze wersje produktów Partnerplace. W naszej ocenie projekt ma duże szanse na osiągnięcie globalnego sukcesu – przekonuje Michał Wrzołek, senior investment director w THCP.

Platforma zdobyła już grupę klientów – to nie tylko podmioty z Polski, ale i z zagranicy, w tym z USA i Holandii.

Simon Baradziej podkreśla, że start-up nie zamierza poprzestawać i chce dynamicznie rosnąć. – Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić tzw. marketplace partnerstw, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci – wyjaśnia. I zapewnia, że dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu.

– W szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby – dodaje współtwórca Partnerplace.io.

Biznes Ludzie Startupy
Polska to rynek przyzwyczajony do mocnej konkurencji
Biznes Ludzie Startupy
Koniec kradzieży rowerów? Polski pomysł podbija świat
Patronat Rzeczpospolitej
24 godziny na cyfrowe rozwiązania. Znamy zwycięzców HackNation 2025
Biznes Ludzie Startupy
Do start-upów trafią duże pieniądze. Państwowa instytucja wesprze zagraniczną ekspansję
Biznes Ludzie Startupy
Numer 1 w sztucznej inteligencji przejmuje warszawski start-up. Polacy zbudują AGI?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama