Współpraca z partnerami po nowemu. Polska platforma idzie w świat

Rodzima platforma ułatwiająca zarządzanie biznesowymi partnerstwami wchodzi na rynek. Start-up liczy, że produkt trafi do firm, których dotąd nie było stać na rozwiązania tego typu. Projekt zdobył już inwestora i pierwszych klientów.

Publikacja: 17.09.2024 06:18

Platforma Partnerplace, którą stworzyli Simon Baradziej (z lewej) i Kacper Gugała, pomoże małym bizn

Platforma Partnerplace, którą stworzyli Simon Baradziej (z lewej) i Kacper Gugała, pomoże małym biznesom. Start-up chce upowszechnić narzędzie, które dotąd dostępne było dla największych firm

Foto: mat. pras.

PRM to rozwiązanie, które powszechnie w biznesie nie jest jeszcze stosowane, ale Partnerplace.io liczy, że to się zmieni. System określany jako Partner Relationship Management to rodzaj oprogramowania ułatwiającego biznesom online zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B. Rodzima platforma z autorskim rozwiązaniem tego typu weszła właśnie na rynek. I już może pochwalić się pierwszymi klientami z Polski i zagranicy.

Inwestorzy wyłożyli 1,5 mln zł na rozwój

Za projektem stoją Kacper Gugała i Simon Baradziej. Pierwszy to absolwent Uniwersytetu Warszawskiego, który wcześniej pracował dla kilku firm z branży IT w naszym kraju, zaś drugi odpowiadał m.in. za technologię w norweskim start-upie Workability. Obaj połączyli siły i od kilku miesięcy rozwijają wspólne przedsięwzięcie. W dużym skrócie Partnerplace ułatwia budowanie i zarządzanie relacjami z partnerami: zbiera dane, śledzi historię współpracy i komunikacji, wylicza wysokość prowizji i pozwala łatwo zarządzać jej wypłatami, a partnerom daje wgląd w to, co dzieje się z dostarczonymi przez nich poleceniami (tzw. leadami). Jak wskazują w polskiej spółce, narzędzie zbudowane jest w formule „white-label”, czyli umożliwia całkowite dostosowanie wyglądu do identyfikacji wizualnej klienta oraz korzystanie z własnej domeny i adresów mailowych.

Czytaj więcej

Jak sprytnie przekonać niezadowolonych z produktów i usług? Polska firma ma patent

Użytkownikami platformy najczęściej są firmy oferujące produkty lub usługi IT, które wykorzystują zewnętrznych partnerów i programy poleceń jako źródło pozyskiwania klientów. Jak tłumaczy Gugała, w tym gronie znajdują się m.in. dostawcy platform e-commerce i systemów do zarządzania przedsiębiorstwem, rozwiązania z obszaru MarTech, hostingu, płatności i cyberbezpieczeństwa, a także wszelkiego typu agencje.

– Przy kilkudziesięciu partnerach systemy CRM oraz proste arkusze kalkulacyjne przestają wystarczać. Do tej pory segment małych i średnich przedsiębiorstw nie miał zbyt dużego wyboru – ze względu na swoją cenę systemy PRM były stosowane głównie w międzynarodowych korporacjach i zazwyczaj nie były w ogóle dostępne dla mniejszych przedsiębiorstw. Stworzyliśmy więc rozwiązanie dopasowane do potrzeb takich firm – wyjaśnia.

Jak podkreśla, system pozwala zaoszczędzić nawet półtora etatu na każdych 100 partnerów.

Projekt Partnerplace przyciągnął już inwestorów – zdołał pozyskać 1,5 mln zł finansowania od Tar Heel Capital Pathfinder. W funduszu przyznają, że uwierzyli z jednej strony w potencjał tego produktu, a z drugiej – w realną potrzebę użytkowników i perspektywy rozwoju rynku partnerstw.

Pierwsi klienci z Polski, USA i Holandii

Platforma do zarządzania partnerstwami, dostosowana do potrzeb MŚP, ułatwia m.in. onboarding, komunikację, śledzenie leadów i rozliczenia, usprawniając pracę tzw. partnership managerów. Tar Heel Capital Pathfinder (THCP), który ma w portfolio takie start-upy, jak np. PlumResearch, Gamivo, a także Wellbee, postawił na ten projekt, licząc na dynamiczny rozwój tego sektora (globalnie wartość rynku zarządzania partnerstwami szacowana jest dziś na 3 mld dol., a prognozy wskazują, że w ciągu najbliższych ośmiu lat będzie ona rosła średnio nawet o ponad 5 proc. rocznie). Ale fundusz wierzy też w zespół. – Jesteśmy pod dużym wrażeniem sprawności operacyjnej założycieli i entuzjastycznej reakcji klientów na pierwsze wersje produktów Partnerplace. W naszej ocenie projekt ma duże szanse na osiągnięcie globalnego sukcesu – przekonuje Michał Wrzołek, senior investment director w THCP.

Platforma zdobyła już grupę klientów – to nie tylko podmioty z Polski, ale i z zagranicy, w tym z USA i Holandii.

Simon Baradziej podkreśla, że start-up nie zamierza poprzestawać i chce dynamicznie rosnąć. – Wdrażamy po kilka nowych funkcji co miesiąc, a w perspektywie dwóch miesięcy zamierzamy uruchomić tzw. marketplace partnerstw, czyli mechanizm pozwalający na łatwe pozyskiwanie nowych partnerów z naszej sieci – wyjaśnia. I zapewnia, że dla użytkowników to będzie ogromne wsparcie w rozwoju biznesu.

– W szczególności dla mniejszych firm, gdzie często za pozyskanie, utrzymanie relacji i rozwój partnerstwa odpowiada jedna, maksymalnie dwie osoby – dodaje współtwórca Partnerplace.io.

PRM to rozwiązanie, które powszechnie w biznesie nie jest jeszcze stosowane, ale Partnerplace.io liczy, że to się zmieni. System określany jako Partner Relationship Management to rodzaj oprogramowania ułatwiającego biznesom online zarządzanie relacjami z zewnętrznymi partnerami B2B. Rodzima platforma z autorskim rozwiązaniem tego typu weszła właśnie na rynek. I już może pochwalić się pierwszymi klientami z Polski i zagranicy.

Pozostało 90% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Prąd popłynie z latawca. Polska firma rzuca wyzwanie wiatrakom i panelom solarnym
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Biznes Ludzie Startupy
Smartfony już rządzą. Co Polacy kupują przez aplikacje mobilne?
Biznes Ludzie Startupy
Ratunek dla rolników i ziemii. Polscy naukowcy zdecydowanie zredukują zużycie nawozów
Biznes Ludzie Startupy
Polski bot znajdzie pracę, pomoże z CV i doradzi studia
Biznes Ludzie Startupy
Tworzył gry, teraz dba o zdrowie. Polak stworzył nowy sposób zdalnego badania