Startupy 2019. GIVT z milionami na platformę dla pasażerów

Jacek Komaracki, wiceprezes startupu GIVT, tworzy platformę technologiczną, która pozwoli pasażerom na planowanie podróży.

Skutecznie zaprzęgli technologię machine learning oraz sztuczną inteligencję do walki o odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.

Warszawski startup z końcem 2018 r. pozyskał od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju aż 11,5 mln zł na innowacyjny projekt, który ma pomóc pasażerom linii lotniczych w uzyskiwaniu odszkodowań za zakłócone loty. Grant ma wesprzeć rozwój platformy technologicznej GIVT, a dokładniej systemu prognozowania i tzw. scoringu lotów. Firma, która zgłosiła swój projekt do konkursu „Szybka ścieżka” dla MŚP, w ramach oceny wniosku otrzymała od NCBR maksymalną możliwą liczbę punktów za zasoby badawcze i techniczne.

Przygotowywany przez GIVT system ma ułatwić pasażerom planowanie podróży, pozwolić na automatyczną ocenę zakłóconych podróży pod kątem kwalifikowania ich do procedury odszkodowawczej oraz umożliwić szybsze i skuteczniejsze egzekwowanie praw przysługujących podróżnym od przewoźników.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

– Pracujemy nad unikatowym, opartym na sztucznej inteligencji modelem analitycznym do oceny okoliczności zakłóconych lotów, niezależnym od danych zbieranych przez linie lotnicze. Inwestując w innowacyjne rozwiązania, zwiększamy skalę naszej działalności i wytyczamy trendy w tej branży na międzynarodową skalę – przekonuje Jacek Komaracki, wiceprezes GIVT.

Projekt jest realizowany we współpracy z naukowcami z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje nimi dr hab. Piotr Sankowski, wybitny informatyk i naukowiec, laureat nagrody Narodowego Centrum Nauki w 2018 r. w obszarze nauk ścisłych i technicznych, specjalizującego się w algorytmach modelowania rynków i analizie danych. Zespół ma opracować algorytmy aukcyjne oraz machine learning, które po wdrożeniu przez GIVT do procesów biznesowych pozwolą maksymalnie zautomatyzować i przyspieszyć proces obsługi klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

– Nasz system pozwoli rozwiązać jeden z kluczowych problemów ruchu lotniczego – dzięki wykorzystaniu wielu źródeł danych, w czasie rzeczywistym, będzie prognozował ryzyko wystąpienia zakłóceń i klasyfikował ich przyczyny – wyjaśnia Komaracki.

Platforma GIVT działa w Polsce od 2017 r., a od czerwca 2018 r. operuje na ponad 30 rynkach europejskich. Z jej usług skorzystało kilkadziesiąt tysięcy pasażerów. Startup zatrudnia ponad 80 osób z branż lotniczej, finansowej, nowoczesnych technologii czy usług prawnych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Miliard z podatku cyfrowego mocno zawyżony

Premier Mateusz Morawiecki nie przedstawił wyliczeń, ile może tracić Polska na transferze zysków przez ...

Startupy 2019. Stworzą w pełni cyfrowe miejsce pracy

Elastic Cloud Solutions już w pierwszym roku działalności wyszedł na plus, a dynamika wzrostu ...

Chmura rośnie jak szalona. Kto się liczy?

Popularność usług chmurowych szybko się zwiększa. Jak pokazują najnowsze dane firmy Canalys, wartość tego ...

Dowód osobisty w komórce i e-dowód to nie to samo

Po co starać się o e-dowód, skoro dowód osobisty można dziś mieć w komórce? ...

Oprogramowanie na zlecenie może być hitem outsourcingu

W Polsce powstaje duża platforma IT. To pierwsza tego typu w Europie Środkowo-Wschodniej inicjatywa ...

Marsz robotów przyspieszył, ale i tak tracimy dystans do Europy

Polski przemysł kupił w ub. roku rekordową liczbę 1891 robotów. Ma to być remedium ...