Startupy 2019. GIVT z milionami na platformę dla pasażerów

Jacek Komaracki, wiceprezes startupu GIVT, tworzy platformę technologiczną, która pozwoli pasażerom na planowanie podróży.

Skutecznie zaprzęgli technologię machine learning oraz sztuczną inteligencję do walki o odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.

Warszawski startup z końcem 2018 r. pozyskał od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju aż 11,5 mln zł na innowacyjny projekt, który ma pomóc pasażerom linii lotniczych w uzyskiwaniu odszkodowań za zakłócone loty. Grant ma wesprzeć rozwój platformy technologicznej GIVT, a dokładniej systemu prognozowania i tzw. scoringu lotów. Firma, która zgłosiła swój projekt do konkursu „Szybka ścieżka” dla MŚP, w ramach oceny wniosku otrzymała od NCBR maksymalną możliwą liczbę punktów za zasoby badawcze i techniczne.

Przygotowywany przez GIVT system ma ułatwić pasażerom planowanie podróży, pozwolić na automatyczną ocenę zakłóconych podróży pod kątem kwalifikowania ich do procedury odszkodowawczej oraz umożliwić szybsze i skuteczniejsze egzekwowanie praw przysługujących podróżnym od przewoźników.

CZYTAJ TAKŻE: Rodzime startupy mają potencjał, by podbić świat

– Pracujemy nad unikatowym, opartym na sztucznej inteligencji modelem analitycznym do oceny okoliczności zakłóconych lotów, niezależnym od danych zbieranych przez linie lotnicze. Inwestując w innowacyjne rozwiązania, zwiększamy skalę naszej działalności i wytyczamy trendy w tej branży na międzynarodową skalę – przekonuje Jacek Komaracki, wiceprezes GIVT.

Projekt jest realizowany we współpracy z naukowcami z Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. Kieruje nimi dr hab. Piotr Sankowski, wybitny informatyk i naukowiec, laureat nagrody Narodowego Centrum Nauki w 2018 r. w obszarze nauk ścisłych i technicznych, specjalizującego się w algorytmach modelowania rynków i analizie danych. Zespół ma opracować algorytmy aukcyjne oraz machine learning, które po wdrożeniu przez GIVT do procesów biznesowych pozwolą maksymalnie zautomatyzować i przyspieszyć proces obsługi klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Startupy 2019. Remote-how chce zdalnej pracy dla każdego

– Nasz system pozwoli rozwiązać jeden z kluczowych problemów ruchu lotniczego – dzięki wykorzystaniu wielu źródeł danych, w czasie rzeczywistym, będzie prognozował ryzyko wystąpienia zakłóceń i klasyfikował ich przyczyny – wyjaśnia Komaracki.

Platforma GIVT działa w Polsce od 2017 r., a od czerwca 2018 r. operuje na ponad 30 rynkach europejskich. Z jej usług skorzystało kilkadziesiąt tysięcy pasażerów. Startup zatrudnia ponad 80 osób z branż lotniczej, finansowej, nowoczesnych technologii czy usług prawnych.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Samoloty przyszłości będą w locie zmieniały kształt

Agencja NASA we współpracy z MIT stworzyła skrzydło potrafiące automatycznie zmieniać kształt. Ma być ...

Dziedziczka Disneya ostro krytykuje firmę za premie dla menedżerów

Wnuczka współzałożyciela firmy Abigail Disney skrytykowała ostro firmę za to, że utrzymała program motywacyjny ...

Francja i Niemcy blokują kryptowalutę Facebooka

Oba kraje postanowiły wspólnie zablokować Librę, czyli krypowalutę tworzoną przez Facebooka – podało ministerstwo ...

Chińskie naklejki rozbroiły sztuczną inteligencję Tesli

Przeprowadzenie ataku mającego na celu zmylenie sztucznej inteligencji okazuje się łatwiejsze niż można byłoby ...

Przez roboty zniknie 20 mln miejsc pracy. Kto ucierpi?

Robotyzacja może napędzić wzrost gospodarczy, ale i wzrost nierówności społecznych. Stanie się problemem politycznym. ...

Luksemburg chce razem z Polską pobijać kosmos

Oba kraje chcą zacieśniać współpracę w zakresie rozwijania nowych technologii kosmicznych. Polska podpisała z ...