Reklama

Marki luksusowe ruszyły na podbój internetu

Luksus latami bronił się przed sprzedażą online, która zagrażała sieci butików. Jednak klienci wymusili zmianę podejścia.

Publikacja: 12.03.2019 07:20

Coraz więcej dóbr luksusowych można kupić przez internet, choć wciąż nie ten 22-karatowy diament Aro

Coraz więcej dóbr luksusowych można kupić przez internet, choć wciąż nie ten 22-karatowy diament Arosy.

Foto: Bloomberg

Zakupy towarów luksusowych kojarzą się ze spacerem po najdroższych ulicach handlowych na świecie, a następnie paradowaniem z papierową torbą z dużym logo producenta. Same marki ten model promowały, przy okazji windując czynsze za lokale w najbardziej pożądanych miejscach na niebotyczne poziomy.

Ten styl kupowania nadal ma się dobrze i nie zniknie z dnia na dzień, ale coraz więcej klientów oczekuje dostępności tych produktów online. Według raportu Bain & Company w 2018 r. sprzedaż marek luksusowych online wzrosła o 22 proc., do 27 mld euro – kanał ten to niemal 10 proc. rynku. Na razie w e-handlu na luksus najwięcej wydają Amerykanie.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes Ludzie Startupy
Strażnik nieba NATO z Gdyni. Polska tarcza antydronowa podbija świat
Materiał Promocyjny
Huawei wyznacza nowy standard bezpieczeństwa magazynów energii
Biznes Ludzie Startupy
„Polski laser”. Ten start-up chce odmienić produkcję smartfonów i chipów
Materiał Promocyjny
Łączność dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy
Biznes Ludzie Startupy
Ogrody i plantacje zamiast parkingów i pustostanów. To będzie rewolucja w miastach
Reklama
Reklama