Elfy pójdą w odstawkę? Robot najlepszym pomocnikiem św. Mikołaja

Roboty są już w stanie dostarczać paczki do domów. św. Mikołaj będzie już niepotrzebny?
mat. pras.

W grudniu kurierzy dostarczą nawet 100 mln paczek, to o aż 2,5 razy więcej niż średnio przez cały rok – wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Obsługa zakupowego szału w okresie przedświątecznym to nie lada wyzwanie dla sklepów e-commerce.

– Uzupełnianie towarów, monitorowanie aktywności konkurencji, sprawna obsługi przed- i posprzedażowa. Te kluczowe elementy w 80 proc. można zautomatyzować – podkreślają eksperci firmy Abile.

Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile, tłumaczy, że serwisy e-commerce zazwyczaj już w październiku szukają tymczasowych pracowników do obsługi zaplecza administracyjnego w okresie świąt, ale ze względu na pogłębiający się deficyt kadrowy i rosnącą presję płacową, firmy zaczynają szukać alternatyw. – Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na roboty albo przynajmniej zaczyna rozpoznawać tę możliwość. I nie chodzi tu oczywiście o humanoidalne maszyny, które zastąpią elfy i spakują nam prezenty. Program oparty na algorytmach automatyzuje proste prace biurowe i znacznie ułatwia obsługę oraz realizację nawet 100 mln zamówień – podkreśla.

CZYTAJ TAKŻE: Szokujący wynik sondażu. Robot byłby najlepszym szefem

Sztuczna inteligencja to dziś niezbędny element dla wielu e-sklepów. – Jest w stanie przewidzieć jacy klienci odwiedzą nasz sklep i czego będą szukali. To pozwala dostosowywać stan zapasów i zwiększyć widoczność najbardziej pożądanych produktów. W dodatku, odpowiednia liczba towarów to większa gwarancja, że prezenty dotrą na czas. A Polacy są mistrzami załatwiania świątecznych sprawunków na ostatnią chwilę – kontynuuje Mariusz Gołębiewski.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy podnoszą ceny przed promocjami. Oto dowody

Ale odpowiednie produkty to nie wszystko. Trzeba jeszcze przekonać klienta, żeby podarunki świąteczne kupił właśnie w danym sklepie. A nie ma skuteczniejszego wabika niż niska cena. Codzienna weryfikacja cen na stronach konkurencji i reagowanie na ich poczynania to konieczność. Eksperci Abile wyliczyli, że pracownik potrzebuje na to ok. 4 godz. dziennie, czyli aż 80 godz. w skali miesiąca. Robot przeprowadza ten proces automatycznie. Podobnie sytuacja wygląda z innymi, powtarzalnymi zadaniami administracyjnymi i promocyjnymi jak przetwarzanie faktur czy zatwierdzanie płatności. Nawet 80 proc. tego typu czynności w e-commerce można zapisać w postaci algorytmów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Firmy technologiczne rosną na pandemii. Kto zyskuje najwięcej

Pandemia nie zaszkodziła firmom technologicznym – zwiększają przychody, dają największe zwroty akcjonariuszom i nieustannie ...

Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Platforma streamingowa Disneya idzie jak burza, zdobyła już 24 miliony subskrybentów. Disney+ podbija amerykański ...

W grach rok 2019 zapowiada się grubo

Na rynek trafią produkcje globalnych gigantów, ale krajowe studia też szykują mocne uderzenie. Sprowadzenie ...

Darmowy hotdog za 5 minut jazdy. Co na to ekolodzy?

Klienci szwedzkiego koncernu IKEA z Dubaju otrzymają zniżki, które zależne są od ich czasu ...

Emitel widzi się w #Polskie5G

Udział Emitelu w joint venture #Polskie5G byłby jak najbardziej naturalny i neutralny – uważa ...

Podróże na kanapie i w goglach

Za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości możemy lepiej poznać miejsce, do którego chcemy się ...