Elfy pójdą w odstawkę? Robot najlepszym pomocnikiem św. Mikołaja

Roboty są już w stanie dostarczać paczki do domów. św. Mikołaj będzie już niepotrzebny?
mat. pras.

W grudniu kurierzy dostarczą nawet 100 mln paczek, to o aż 2,5 razy więcej niż średnio przez cały rok – wynika z danych Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Obsługa zakupowego szału w okresie przedświątecznym to nie lada wyzwanie dla sklepów e-commerce.

– Uzupełnianie towarów, monitorowanie aktywności konkurencji, sprawna obsługi przed- i posprzedażowa. Te kluczowe elementy w 80 proc. można zautomatyzować – podkreślają eksperci firmy Abile.

Mariusz Gołębiewski, wiceprezes Abile, tłumaczy, że serwisy e-commerce zazwyczaj już w październiku szukają tymczasowych pracowników do obsługi zaplecza administracyjnego w okresie świąt, ale ze względu na pogłębiający się deficyt kadrowy i rosnącą presję płacową, firmy zaczynają szukać alternatyw. – Coraz więcej przedsiębiorstw stawia na roboty albo przynajmniej zaczyna rozpoznawać tę możliwość. I nie chodzi tu oczywiście o humanoidalne maszyny, które zastąpią elfy i spakują nam prezenty. Program oparty na algorytmach automatyzuje proste prace biurowe i znacznie ułatwia obsługę oraz realizację nawet 100 mln zamówień – podkreśla.

CZYTAJ TAKŻE: Szokujący wynik sondażu. Robot byłby najlepszym szefem

Sztuczna inteligencja to dziś niezbędny element dla wielu e-sklepów. – Jest w stanie przewidzieć jacy klienci odwiedzą nasz sklep i czego będą szukali. To pozwala dostosowywać stan zapasów i zwiększyć widoczność najbardziej pożądanych produktów. W dodatku, odpowiednia liczba towarów to większa gwarancja, że prezenty dotrą na czas. A Polacy są mistrzami załatwiania świątecznych sprawunków na ostatnią chwilę – kontynuuje Mariusz Gołębiewski.

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy podnoszą ceny przed promocjami. Oto dowody

Ale odpowiednie produkty to nie wszystko. Trzeba jeszcze przekonać klienta, żeby podarunki świąteczne kupił właśnie w danym sklepie. A nie ma skuteczniejszego wabika niż niska cena. Codzienna weryfikacja cen na stronach konkurencji i reagowanie na ich poczynania to konieczność. Eksperci Abile wyliczyli, że pracownik potrzebuje na to ok. 4 godz. dziennie, czyli aż 80 godz. w skali miesiąca. Robot przeprowadza ten proces automatycznie. Podobnie sytuacja wygląda z innymi, powtarzalnymi zadaniami administracyjnymi i promocyjnymi jak przetwarzanie faktur czy zatwierdzanie płatności. Nawet 80 proc. tego typu czynności w e-commerce można zapisać w postaci algorytmów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Roboty pomogą farmerom przy uprawie pomidorów

Nowatorski robot ma ułatwić życie holenderskim hodowcom pomidorów. Urządzenie o nazwie Plantalyzer pozwoli przewidywać ...

Zysk Samsunga niższy o ponad połowę. Co się dzieje?

W drugim kwartale zysk operacyjny największego na świecie producenta smartfonów i dostawcy układów pamięci ...

Polskie szkoły wchodzą do cyfrowego świata

Gąbka i kreda odchodzą wreszcie do lamusa. Uczniowie wychowani już w erze cyfrowej teraz ...

Internet smakuje restauracjom

Już co piąta restauracja oferuje dostawy do domu czy biura posiłku zamówionego przez sieć. ...

NTT System chce wejść na rynek brytyjski

Polski dystrybutor sprzętu komputerowego uruchomił w Warszawie pierwsze budynki wyposażone w system Blue Bolt ...

Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Platforma streamingowa Disneya idzie jak burza, zdobyła już 24 miliony subskrybentów. Disney+ podbija amerykański ...