Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Aż na 76 mln kont serwisu obejrzano „Wiedźmina” w ciągu miesiąca od grudniowej premiery. Serial o losach Geralta z Rivii pokonał m.in. „Mandalorianina”

Publikacja: 22.01.2020 14:23

Świetna oglądalność „Wiedźmina” i wyniki finansowe Netfliksa

Foto: Bloomberg

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

CZYTAJ TAKŻE: Sukces „Wiedźmina”. To najpopularniejszy serial na świecie

Przychody za ten okres wyniosły 5,47 miliarda dol. To wzrost o 31 proc. rok do roku.

Wielkim sukcesem okazał się serial „Wiedźmin”, którego obejrzano na 76 milionach kont (a premiera była w grudniu). Według Parrot Analitycs, udało mu się pobić autorski serial rozgrywający się w świecie „Gwiezdnych Wojen”, „Mandalorianina”, który stanowił jego główną konkurencję.

Jednak przygody Geralta z Rivii były jednak liczoną nową metodą. Przypomnijmy, że dotychczas Netflix nie uważał za obejrzane seriale, których widzowie obejrzeli 70 proc. pierwszego odcinka. To samo tyczy się filmów – do statystyk zaliczano tylko te, nad którymi spędzono przynajmniej dwie trzecie ich czasu trwania. Z kolei nowa metoda wlicza do obejrzanych wszystkie programy i filmy, które włączono na okres dwóch minut. Co z kolei oznacza znacznie lepsze statystyki serwisu.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix mógł stracić nawet milion użytkowników na rzecz Disney+

Oprócz „Wiedźmina”, dużą popularnością cieszył się serial „Ty” (54 miliony kont), „The Crown” (21 milionów kont) oraz filmy Michaela Baya „6 Underground” (83 miliony kont) i animacja „Klaus” (21 milionów kont).

Netflix zapowiedział, że na produkcję autorskich produkcji wyda w 2020 r. 17,3 mld dol. wobec 15 mld dol. rok do roku.

Serwis streamingowy miał świetny IV kwartał 2019 r. – globalnie przybyło mu 8,76 mln subskrybentów, więcej niż prognozowano. Wall Street oczekiwało 7,65 mln kont, a sam Netflix 7,6 mln.

Gorzej widzie się w USA, gdzie konkurencja w postaci Disney+ była dla niego wyjątkowo odczuwalna. Tam przybyło tylko 420 tys. użytkowników netto i przez trzeci kwartał z rzędu serwis nie osiągnął planowanego wzrostu. W IV kwartale zamierzał pozyskać 600 tys. amerykańskich subskrybentów.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA