Telewizja kablowa Vectra, w ostatnich latach numer dwa na rynku kablówek w Polsce, ostatniego dnia stycznia 2020 r. sfinalizowała zakup 100 proc. akcji gracza numer trzy – Multimedia Polska. „W wyniku transakcji Grupa Vectra będzie oferować usługi ponad 1,7 mln abonentom” – podały służby prasowe operatora. Jak dodano, w zasięgu sieci Vectry znajdzie się 4,4 mln gospodarstw domowych.
Vectra większa niż UPC
Według udostępnionych nam danych, we wrześniu ub.r. Vectra miała 1,004 mln abonentów. Multimedia nie ujawniają statystyk odkąd ich obligacje nie są notowane na rynku Catalyst, a ostatnie opublikowane w Krajowym Rejestrze Sądowym sprawozdanie mówi, że w 2018 r. ta kablówka miała 726 tys. abonentów.
CZYTAJ TAKŻE: Akcjonariusze Multimedia Polska liczą na 948 mln zł za połowę akcji firmy
Suma tych liczb powoduje, że grupa kierowana przez Tomasza Żurańskiego wskoczyła na pierwsze miejsce na rynku kablówek, wyprzedzając pod względem liczby abonentów i zasięgu sieci UPC Polska, które ma około 1,4-1,5 mln abonentów oraz sieć docierającą do około 3,5-3,6 mln gospodarstw domowych. To dane szacunkowe, zakładające, że tempo rozwoju kablówki nie zmieniło się wobec obserwowanego w minionym roku. We wrześniu ub.r. 1,47 mln abonentów oraz 3,53 mln gospodarstw domowych w zasięgu.
Ilu abonentów na sprzedaż
Ciekawe będzie teraz, jak długo utrzyma się nowy ranking kablówek. Zgodnie z decyzją Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Vectra musi bowiem sprzedać część biznesu w ośmiu miastach, w tym umowy z abonentami. Jak duża część biznesu to będzie można tylko szacować. Decyzja UOKiKu zawiera bowiem dane łączne o liczbie abonentów telewizji płatnej (około 173 tys.) i dostępu do Internetu (około 133 tys.) w miastach objętych tym warunkiem.