Panująca pandemia koronawirusa powoduje, że wiele firm musi ograniczyć swoje plany rozwoju czy przejęć. Tymczasem Cyfrowy Polsat i Grupa Bauer porozumiały się ostatecznie w sprawie sprzedaży Interii.
Informacje o rozmowach między dwoma przedsiębiorstwami potwierdziły się w drugiej połowie marca. „Portal internetowy o dużym zasięgu to aktywo, które grupie Polsatu na pewno mogłoby się przydać” – komentował wówczas Dominik Niszcz, analityk Raiffeisen Centrobanku. W marcu telekomunikacyjna spółka otrzymała wyłączność na negocjacje w sprawie zakupu Interii. Wcześniej wśród zainteresowanych wymieniano m.in. Agorę czy Wirtualną Polskę.
CZYTAJ TAKŻE: Telewizja Polsat złożyła ofertę na zakup Interii
Teraz ogłoszono szczegóły transakcji, na którą zgodę musi wyrazić jeszcze Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jej wartość to około 422 mln zł. Jak podano, w przypadku braku zgody regulatora do końca tego roku umowa może zostać rozwiązana. Transakcja zostanie sfinansowana ze środków własnych Telewizji Polsat.
– Zakup dużego portalu horyzontalnego to dla Cyfrowego Polsatu strategicznie dobry krok. Cena za aktywo dokładające blisko 2 proc. do zysku netto grupy była zbliżona do 2,5 proc. kapitalizacji Polsatu, więc uwzględniając potencjalne synergie powinna być raczej neutralnie przyjęta przez inwestorów – zauważa Niszcz. Jego zdaniem, z punktu widzenia kupującego, transakcja to okazja do zwiększenia zasięgu w internecie, gdzie IPLA stanowiła ciągle niewielki przyczółek. – Na strony Interii wchodzi większość polskich internautów więc dla Cyfrowego Polsatu była to okazja, która mogła się już nie powtórzyć, szczególnie że tym razem WPH i Agora osłabione obecną sytuacją na rynku nie zdecydowały się licytować wyżej – analizuje ekspert Raiffeisen Centrobanku.