BauApp to węgierska spółka, która podbija smartfony polskich pracowników firm budowlanych. Wprowadziła ona bowiem na rynek aplikację mobilną dedykowaną branży – z jej oprogramowania, które usprawnia zarządzanie projektami deweloperskimi, korzysta coraz więcej rodzimych przedsiębiorstw.
Jak zapewniają w BauApp, moduły odpowiadające za zarządzanie dokumentami, przygotowywanie list zadań dla podwykonawców czy kontrolę jakości umożliwiają zaoszczędzenie nawet 1 mln zł w trakcie realizacji większego projektu budowlanego, a używanie apki w trakcie kontroli jakości pozwala skrócić czas likwidacji każdej usterki o półtorej godziny. To szczególnie istotne, biorąc pod uwagę fakt, że na przeciętnej budowie pojawia się ok. 5 tys. takich usterek.
Węgierski pomysł
W trakcie odbiorów słowo usterka odgrywa główną rolę. BauApp to narzędzie, które ma wspomóc deweloperów w przejściu przez ów proces. Aplikacja służąca do digitalizacji procesów na budowach w ramach swojego rozwiązania oferuje bowiem moduł poświęcony odbiorom lokatorskim. Jak podaje firma, z opcji tej korzysta 70 proc. deweloperów wyposażonych w to węgierskie oprogramowanie. Jak tłumaczy Paweł Smolarek, dyrektor ds. nowych technologii w BauApp Polska, każdemu zależy na jak najszybszym odbiorze mieszkania – klientom, ponieważ większość z nich ma już zakontraktowane ekipy wykończeniowe i plany w zakresie danego lokalu, a deweloperom, bo wraz z odbiorem mieszkania zamykany jest proces jego sprzedaży. – Dlatego też w interesie wszystkich stron leży sprawny proces odbiorów lokatorskich. A proces ten często bywa skomplikowany. Każda usterka powinna znaleźć się w protokole, deweloper powinien móc taki protokół sprawnie udostępnić zainteresowanym i w krótkim czasie wrócić z informacją zwrotną o czasie i statusie ich wykonania. Większość deweloperów niestety nie korzysta z narzędzi, które mogą usprawnić ten proces – mówi Paweł Smolarek.
Czytaj więcej
Próby Kremla zablokowania usług amerykańskiego Google, spowodowały awarię serwerów rosyjskiego ba...
Aplikacja BauApp to zmienia. Przez kilka lat (standardowo pięć lat) archiwizuje i przechowuje wszystkie usterki, dzięki czemu możliwa jest szybka weryfikacja, czy były one już zgłaszane, kto je wykonywał, jaki był ich koszt i w jakim czasie zostały wykonane (to niezmiernie istotne w kontekście ewentualnej rękojmi). W BauApp podkreślają, że transparentność ze strony dewelopera powinna być w dzisiejszych czasach standardem na rynku (nabywcy mieszkań podczas całego procesu przekazania lokalu mogą otrzymywać natychmiastowy raport online i listy kontrolne zamiast odręcznych notatek i zdjęć). Rozwiązanie wdrożono już na kilkudziesięciu inwestycjach w naszym kraju.