Internetowi widzowie wciąż jeszcze kupują telewizory

materiały prasowe

Telewizory w polskich domach w dobie coraz większej wszechobecności sieci.

Choć młodzi ludzie uciekają od tradycyjnej telewizji, niekoniecznie oznacza to także uciekanie od samych telewizorów. Odbiorniki podłączone do internetu służą im do oglądania wideo z sieci.

Telewizor trzyma się mocno

Wynika to z ostatnich badań firmy Nielsen. Choć ok. 60 proc. widzów, oglądając telewizję, korzysta dziś równolegle z drugiego urządzenia łączącego się z internetem (wśród osób młodszych są to najczęściej smartfony, starsi wolą laptopy i notebooki), sam telewizor wciąż jest urządzeniem przez Polaków pożądanym.

Z badania Nielsena wynika, że nawet w grupie najmłodszych Polaków (w wieku 15–22 lat) zdecydowana większość (69 proc.) wciąż nawet nie rozważa ani pozbycia się telewizora z domu, ani porzucenia oglądania telewizji. Dopuszcza taką możliwość 26 proc. z nich, a 5 proc. już telewizora nie ma.

– Ludzie nadal potrzebują treści wideo i płynącej z nich rozrywki. Wyraźnie widać także, że wideo online także oglądamy najczęściej wieczorem, podobnie jak zwykło się oglądać telewizję – komentuje Agnieszka Gosiewska z Nielsena. Co ciekawe, aż 98 proc. osób ogląda materiały wideo pozyskiwane z internetu, będąc w domu.

Takie trendy potwierdzają najnowsze dane Netflixa. Wynika z nich, że aż 60 proc. treści oglądanych w Europie na tej platformie – i 47 proc. w Polsce – wyświetlanych jest wcale nie na komórkach ani tabletach czy laptopach, ale… na telewizorach podpiętych do internetu.

– Piękno telewizji podłączonej do sieci tkwi w tym, że widzowie będą wybierać to, co najlepsze w ofercie konwencjonalnej telewizji, a przy tym cieszyć się korzyściami, jakie daje technologia hybrydowa – mówi Greg Peters, dyrektor ds. produktów w Netflixie.

Widz odporny na reklamę

Z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research i ScreenLovers, serwisu analizującego rynek wideo, wynika, że aż 70 proc. osób, które nie korzystają w Polsce z tradycyjnej telewizji, ucieka nie tylko przed reklamą telewizyjną – ma zainstalowane oprogramowanie blokujące wyświetlanie reklam w sieci (tzw. adblocki).

– W charakterystykę „kontrreklamowych” wpisuje się wysoka popularność serwisów premium w tej grupie. Netflix i HBO Go mają tu znacznie więcej użytkowników niż średnio wśród internetowych widzów – po kilkanaście procent adblokowców bez telewizorów korzystało z nich w ostatnim miesiącu – komentują autorzy raportu. – W tej grupie jest aż 28 proc. osób regularnie płacących abonamenty w serwisach VOD – to ponadtrzykrotnie więcej niż średnio wśród internautów – mówi Joanna Nowakowska, prowadząca serwis ScreenLovers.

Z analizy tego serwisu wynika też, że tylko 4 proc. polskich internautów powyżej 16. roku życia nie ma telewizora, a kolejnym 3 proc. nie służy on do oglądania telewizji, ale np. podpięty jest do konsoli.

– Dodatkowo nieco ponad 4 proc. ma telewizor, ale go nie używa. Łącznie daje to 11 proc. internautów, czyli 2,6 mln Polaków, którzy nie mają kontaktu z tradycyjną, linearną telewizją – podają autorzy badania.

Mogą Ci się również spodobać

E-usługi. Nowe technologie w szybkim tempie zmieniają nasze życie

Pandemia to nie tylko kryzys gospodarczy, ale i wymuszona zmiana wielu zachowań, począwszy od ...

Rosyjski komunikator Telegram może zatopić Macrona. Kto za nim stoi?

Prezydent Francji używał do prywatnych rozmów zupełnie nieautoryzowanego komunikatora Telegram, stworzonego przez rosyjskiego biznesmena ...

Coś poszło nie tak. Chiński Alibaba przejmuje firmę od Auchan

Alibaba, potentat handlu detalicznego, w tym internetowego, kupuje firmę SunArt. To spółka Alibaby i ...

Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są ...

Robot dostawczy wyjeżdża na ulice. Przywiezie zakupy

Amerykańskie władze zgodziły się dopuścić do ruchu drogowego autonomiczny pojazd o nazwie R2. Autonomiczny ...

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos z kosmodromu w Wirginii. Światowida stworzyła wrocławska ...