Boom na aplikacje mobilne. Efekt koronawirusa

Paul Yeung/Bloomberg

Użytkownicy smartfonów w ogarniętych epidemią śmiertelnego wirusa Chinach ściągają rekordowo dużo gier i aplikacji na swoje telefony. Tylko w ciągu paru tygodni lutego liczba pobrań w App Store skoczyła o 40 proc. – wynika z danych firmy analitycznej AppAnnie.

Eksperci podkreślają, że ów boom to efekt koronawirusa. Chińczycy, którzy z obawy o zdrowie, pozostają w domach, spędzają więc wiele czasu przed smartfonem. W ciągu pierwszego tygodnia lutego ściągnęli oni aż ponad 222 mln aplikacji.

CZYTAJ TAKŻE: Smartfon największa ofiara koronawirusa. Covid-19 bije w elektronikę

Dane wskazują, że najpopularniejsze wśród Chińczyków są obecnie gry. W ciągu tygodnia liczba załadowań takich apek sięga niemal 70 mln. Szybko rośnie jednak popyt na programy edykacyjne. Zainteresowanie nimi jest dwukrotnie większe niż rok temu. To konsekwencja zamkniętych szkół i poszukiwania alternatywnych źródeł wiedzy. W dalszej kolejności w rankingu najpopularniejszych aplikacji są te rozrywkowe (ok. 20 mln ściągnięć) oraz fotograficzne (ok. 10 mln).

Na świecie topnieje z kolei zainteresowanie aplikacjami podróżniczymi. Wedle ekspertów firmy AppsFlyer liczba pobrań takich programów skurczyła się od początku roku o 20 proc. Apki do rezerwacji np. w Hong Kongu odnotowały ponad 40-proc. spadki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Apple protestuje przeciw projektowi jednej ładowarki do komórek

Amerykański koncern sprzeciwia się unijnym planom wdrożenia jednego, wspólnego standardu ładowania urządzeń mobilnych. Komisja ...

Grupa hakerów zgarnęła 150 mln dol. i idzie na emeryturę

Wielu użytkowników komputerów może odetchnąć z ulgą – autorzy złośliwego oprogramowania GandCrab kończą swoją ...

„100 innowacji stulecia”. Futurystyczny metal II RP

Alupolon był wykorzystywany w konstrukcjach lotniczych, posłużył też jako materiał do budowy udanego ścigacza ...

Nie tylko gry wideo. Wielki renesans puzzli i planszówek

Na wskroś analogowa rozrywka, jak planszówki i puzzle, przeżywa prawdziwy rozkwit. Paradoksalnie pomaga w ...

Mogą powstać konkurencyjne badania internetu, telewizji i radia

Gemius i PBI chcą wspólnie badać, jak Polacy korzystają z internetu, radia i telewizji. ...