Reklamy nie będą już zamulać komputerów i smartfonów

Sundar Pichai, szef Google`a ma duże powody do niepokoju
Bloomberg

Przeglądarka Chrome będzie od sierpnia blokować reklamy pobierające zbyt duże zasoby z naszego komputera. Konkretnie chodzi o wysokie obciążenie procesora, baterii lub łącza internetowego. Blokada obejmie także materiały sponsorowane.

Google zdecydowało się na taki krok, mimo, iż tego rodzaju reklam nie ma aż tak dużo, ale jeśli już się pojawią, to bywają bardzo uciążliwe, ponieważ są niezwykle energożerne i szybko rozładowują baterie w smartfonach lub „zamulają” komputery osobiste – informuje portal The Verge.

CZYTAJ TAKŻE: Nachalne reklamy stały się plagą. Google idzie na wojnę

Z informacji Google wynika, że elementy sponsorowane będą mogły wykorzystać maksymalnie 4 MB z pakietu internetowego bądź przez 15 sekund obciążyć CPU w dowolnych 30 sekundach lub 60 sekund łącznego zużycia procesora.

„Niedawno odkryliśmy, że ułamek procenta reklam zużywa nieproporcjonalnie dużo zasobów urządzenia, takich jak bateria i dane sieciowe, bez wiedzy użytkownika” – napisał na służbowym blogu Marshall Vale, menedżer produktu w zespole Chrome. Vale uściślił, że chodzi m.in. o reklamy, które działają jako koparki kryptowalut lub są kiepsko zoptymalizowane i niepotrzebnie nadmiernie zużywają zasoby procesora. Jeśli reklama wykorzystuje zbyt wiele zasobów, Chrome wyświetli stronę błędu w ramce, w której reklama byłaby wyświetlana – pisze The Verge.

CZYTAJ TAKŻE: Na Facebooku i YouTube czają się reklamy – pułapki

Google wyliczyło, że tego rodzaju reklamy stanowią 0,3 proc. wszystkich emitowanych w internecie, ale jednocześnie odpowiadają za 27 proc. ruchu sieciowego ze wszystkich emitowanych w internecie reklamach webowych i konsumują łącznie 28 proc. czasu procesora urządzeń internautów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojskowe kamery na podczerwień znalazły zaskakujące zastosowanie

Lockheed Martin opracował z firmami Surface Optics i Providence Photonics system, który wykorzystywany jest ...

Levi’s i Google wprowadzają na rynek inteligentną kurtkę

Amerykański producent odzieży Levi Strauss & Co. Razem z koncernem Google wprowadza na rynek ...

Smartfony Huawei tracą polski rynek, Samsung odzyskuje siły

O prawie 11 pkt proc. spadł udział Huawei w polskim rynku smartfonów w II ...

Sąd arbitrażowy ds. blockchain – pierwsza tego typu instytucja w Europie powstała w Polsce

Przy Izbie Gospodarczej Blockchain i Nowych Technologii w Polsce uruchomiono pierwszy na naszym kontynencie ...

Twórca Ubera wyprzedaje akcje. Nie wierzy w firmę?

Travis Kalanick, założyciel startupu łączącego pasażerów z kierowcami, który rozrósł się w globalną platformę ...

Marki luksusowe ruszyły na podbój internetu

Luksus latami bronił się przed sprzedażą online, która zagrażała sieci butików. Jednak klienci wymusili ...