Japoński potentat kończy z laptopami

Prezes Toshiby Nobuaki Kurumatani
Tomohiro Ohsumi/Bloomberg

Japoński producent, znany niegdyś z takich przenośnych komputerów, jak Satellite, czy Dynabook, definitywnie kończy z produkcją takich urządzeń. Firma zdecydowała się wycofać z tego sektora po 35 latach działalności w branży PC.

Toshiba sprzedała właśnie swoje mniejszościowe udziały w Dynabook innemu japońskiemu gigantowi – firmie Sharp.

Już dwa lata temu Toshiba porozumiała się z Sharpem – wówczas sprzedała mu 80 proc. udziałów w swojej dywizji PC. I to za jedyne 36 mln dol. Kupiec zdecydował o zmianie nazwy tej nogi biznesowej na Dynabook. Teraz Sharp zdecydował o uruchomieniu klauzuli zapisanej w kontrakcie i wykupił pozostałe 20 proc. To ostatecznie kończy ciekawą historię Toshiby na rynku laptopów.

CZYTAJ TAKŻE: Toshiba zainwestuje w Polsce. Japończycy zaczynali od lalek

Pierwszy notebook koncern wyprodukował w 1985 r. Model T1100 posiadał wewnętrzne akumulatory, 3,5-calową stację dyskietek i 256 K pamięci. Pecet kosztował 2 tys. dol.

W latach 90. I na początku XX w. Toshiba była jednym z czołowych producentów komputerów osobistych, ale – w miarę rosnącej konkurencji – pozycja japońskiej firmy spadała. Według agencji Reuters, do czasu sprzedaży udziałów firmie Sharp, udział Toshiby w rynku PC spadł z rekordowego poziomu 17,7 mln sprzedanych urządzeń w 2011 r. do ledwie ok. 1,4 miliona w 2017 r.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google nie chce płacić. Grozi Australii

Koncern Google stwierdził, że plany rządu australijskiego dotyczące zmuszenia cyfrowych gigantów do płacenia wydawcom ...

Apple żegna się z Intelem i sprawdzi czy myjesz ręce

Apple Worldwide Developers Conference (WWDC) to jedno z tych wydarzeń, na które fani sprzętów ...

Ślub online? Teraz to możliwe

W czasach zarazy ludzie również się kochają i decydują pobrać. W sytuacji pandemii jest ...

Ericsson podaje rękę Chińczykom z Oppo

Oskarżenia USA pod adresem Huawei i ZTE o powiązania z rządem z Pekinem i ...

Amazon kończy z zamówieniami z guzików Dash

Dash był jednym z symboli rewolucji zakupowej Amazon, ale firma ku powszechnemu zaskoczeniu z ...

NCBiR daje miliony na wsparcie kosmicznych projektów

Firmy z sektora kosmicznego potrzebują inwestycji. Teraz mają szansę na pieniądze 
z Narodowego Centrum ...