Polacy coraz chętniej kupują smartwatche. Na co zwracają uwagę?

Obecna, czwarta generacja smartwatchy dobrze się sprzedaje. Apple ma połowę rynku takich urządzeń.
Bloomberg

Inteligentne zegarki zyskują na znaczeniu – aż 94 proc. z nas wie, czym jest smartwatch, a 21 proc. nawet posiada już takie urządzenie. Co więcej, dwóch na trzech respondentów deklaruje, że rozważa zakup smartwatcha – wynika z badań Ipsos dla Huawei.

Ta stosunkowo młoda kategoria urządzeń elektronicznych wypiera odważnie z rynku tradycyjne czasomierze. Jak wskazują dane, aż 42 proc. spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić zwykły zegarek. Kolejne 39 proc. badanych korzystałoby głównie z inteligentnego zegarka, a tradycyjny pojawiałby się na ich ręce wyłącznie okazjonalnie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple rozczarował. Zamiast iPhone`a zaprezentował zegarek

A kim są użytkownicy tej kategorii produktów? Z raportu Huawei wynika, że użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36 proc. respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły 49 proc.

Raport Ipsos wskazuje, że osoby posiadające „smart” zegarek lub rozważający jego zakup postrzegane są jako gadżeciarze. Noszący go na ręku mówią jednak o jego aspekcie sportowym – noszący go, według nich, częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd, choć 80 proc. respondentów twierdzi, że to również modny dodatek.

CZYTAJ TAKŻE: Zegarek Amazona oceni nasz nastrój. I to wykorzysta

Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii (75 proc. badanych zaznaczyło ten aspekt jako zdecydowanie istotny), atrakcyjna cena (61 proc.) oraz odporność na pył i wodę (59 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Huawei zaprezentował „polskiego” asystenta. Konkurent dla Google`a?

Chiński koncern wprowadził na rynek polską wersję językową swojego asystenta. Lokalne wersje językowe pojawiły ...

Biały Dom chce walczyć z cenzurą w mediach społecznościowych

Prezydent Trump zachęca do dzielenia się przypadkami, w których poglądy stały się powodem zablokowania ...

Rozpoznawanie emocji będzie wkrótce żyłą złota

Narzędzia sztucznej inteligencji zdolne do oceny emocji klientów to raczkujący rynek, ale z dużą ...

Grupa Azoty chce rozkręcić polski rynek drukarek 3D. Kto się liczy?

Rodzime firmy walczą o pozycję w innowacyjnej branży wielkoformatowego druku. Dziś nie jest ona ...

Pojazd przyszłości wyjeżdża z Krakowa. Waży 30 kg

Pojazd przyszłości napędzany innowacyjnym paliwem to dzieło studentów Akademii Górniczo-Hutniczej. Bolid o nazwie Hydrive ...

Alibaba uruchamia nowy kanał premium

W ramach swojej platformy Idle Fish chiński gigant otworzy miejsce, na którym firmy będą ...