Polacy coraz chętniej kupują smartwatche. Na co zwracają uwagę?

Obecna, czwarta generacja smartwatchy dobrze się sprzedaje. Apple ma połowę rynku takich urządzeń.
Bloomberg

Inteligentne zegarki zyskują na znaczeniu – aż 94 proc. z nas wie, czym jest smartwatch, a 21 proc. nawet posiada już takie urządzenie. Co więcej, dwóch na trzech respondentów deklaruje, że rozważa zakup smartwatcha – wynika z badań Ipsos dla Huawei.

Ta stosunkowo młoda kategoria urządzeń elektronicznych wypiera odważnie z rynku tradycyjne czasomierze. Jak wskazują dane, aż 42 proc. spośród osób myślących o zakupie uważa, że smartwatch może całkowicie zastąpić zwykły zegarek. Kolejne 39 proc. badanych korzystałoby głównie z inteligentnego zegarka, a tradycyjny pojawiałby się na ich ręce wyłącznie okazjonalnie.

CZYTAJ TAKŻE: Apple rozczarował. Zamiast iPhone`a zaprezentował zegarek

A kim są użytkownicy tej kategorii produktów? Z raportu Huawei wynika, że użytkownicy smartwatcha to najczęściej osoby między 25. a 34. rokiem życia, z wykształceniem wyższym lub średnim, a także dochodem między 2201 zł a 5600 zł netto. 36 proc. respondentów korzysta z inteligentnego zegarka od roku lub krócej. Smartwatch jest urządzeniem równie chętnie noszonym przez mężczyzn, jak i przez kobiety, które wśród zadeklarowanych użytkowników stanowiły 49 proc.

Raport Ipsos wskazuje, że osoby posiadające „smart” zegarek lub rozważający jego zakup postrzegane są jako gadżeciarze. Noszący go na ręku mówią jednak o jego aspekcie sportowym – noszący go, według nich, częściej uprawiają sport i dbają o swój wygląd, choć 80 proc. respondentów twierdzi, że to również modny dodatek.

CZYTAJ TAKŻE: Zegarek Amazona oceni nasz nastrój. I to wykorzysta

Dla osób ciągle rozważających zakup inteligentnego zegarka, najważniejszą cechą pozostaje długi czas pracy baterii (75 proc. badanych zaznaczyło ten aspekt jako zdecydowanie istotny), atrakcyjna cena (61 proc.) oraz odporność na pył i wodę (59 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

IKEA idzie w internet

Koncern ogłosił plan globalnej transformacji. Stawia na mocniejszą obecność w kanale internetowym, który daje ...

Zbankrutowała znana polska firma z branży elektroniki użytkowej

Goclever, marka kojarzona zwłaszcza z tanimi smartfonami i elektronicznymi gadżetami, sprzedawanymi choćby w sieci ...

14-latka ma pomysł, jak wyeliminować martwe pole w samochodzie

Alaina Gassler wymyśliła sprytny sposób na wyeliminowanie martwego pola, wykorzystując niedrogą i łatwo dostępną ...

Powstał smartfon, który walczy z nagością

Japończycy opracowali system sztucznej inteligencji, który ma rozpoznawać roznegliżowane osoby i blokować możliwość robienia ...

W sieci można teraz łatwo zarobić na polecaniu do pracy

Platformy i serwisy internetowe już na początku tej dekady zdominowały rynek rekrutacji pracowników. Teraz ...