Wielka fuzja w branży Hi-Fi. Gigant wchodzi w luksus

Bloomberg

Sound United, grupa zrzeszająca takie globalne marki, jak Denon, Polk Audio, Marantz, Definitive Technology, Classé, czy Boston Acoustics, poszerza swoją kolekcję o kolejnego lidera świata audio – firmę Bowers & Wilkins.

Nie ujawniono wartości transakcji, ale nie ulega wątpliwości, że to jedna z największych akwizycji w branży Hi-Fi. Eksperci porównują ją do przejęcia Harman/Kardon przez Samsunga.

Bowers & Wilkins to wiodący brytyjski projektant i producent luksusowych głośników, słuchawek i systemów audio na rynku motoryzacyjnym i TV. Przejęcie obejmuje wszystkie światowe umowy dystrybucyjne i licencyjne. Marka ma zachować odrębność w portfolio Sound United. – To przejęcie zaczyna nową erę dla Bowers & Wilkins. Gdy połączymy nasze organizacje, staniemy się częścią najsilniejszego w branży audio portfolio marek premium – komentuje Geoff Edwards, dyrektor generalny Bowers & Wilkins.

CZYTAJ TAKŻE: Słuchawki, które zabijają zarazki

Sound United jest spółką portfelową bostońskiego Charlesbank Capital Partners, który zarządza aktywami wartymi ponad 6 mld dol.. Grupa konsekwentnie skupuje wiodące brandy Hi-Fi. W ub. r. spekulowano, że na jej celowniku są teraz tacy potentaci, jak Onkyo i Pioneer.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Oxford Insights: Polska może być jednym z liderów w branży AI

Nasz kraj jest najlepiej przygotowanym do wdrażania rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji (AI) w ...

Trusted Advisor – zaufany doradca przewodnikiem po cyfrowym świecie

Eksperci firm dostarczających rozwiązania technologiczne coraz częściej aspirują do roli tzw. Trusted Advisor. Zaufany ...

Koncerny stawiają na pracę z domu. Biura długo pozostaną puste?

Facebook i Google wysyłają swoich pracowników na pracę zdalną do końca tego roku. Za ...

Dziedziczka Disneya ostro krytykuje firmę za premie dla menedżerów

Wnuczka współzałożyciela firmy Abigail Disney skrytykowała ostro firmę za to, że utrzymała program motywacyjny ...

Dziś „Dzień singla”, polski szał zakupów na chińskich serwisach

Dzień Singla został stworzony sztucznie tylko po to, aby konsumenci wydawali więcej. Z powodzeniem ...

Rosja: internet za darmo w czasie zarazy

Operatorzy komórkowi w Rosji nie będą co najmniej do maja ograniczać rodakom dostępu do ...