Kolejny chiński producent smartfonów wchodzi do Polski

Pierwsze sieci 5G w Polsce to szybszy internet dla nielicznych
liloon/shutterstock

Vivo rusza na podbój Europy – popularna w Chinach marka telefonów komórkowych debiutuje właśnie na pierwszych rynkach Starego Kontynentu. Producent wchodzi do Francji, Wlk. Brytanii, Niemiec oraz Włoch i Polski.

Jak podaje koncern, wtorkową premierę poprzedziły długie przygotowania związane m.in. z badaniem rynku i wywiadami z grupą 9 tys. respondentów w całej Europie. – Cieszymy się, że wchodzimy do Europy i możemy wprowadzić naszą pierwszą linię produktów – skomentował Denny Deng, wiceprezes Vivo i szef europejskiego oddziału firmy.

Koncern na międzynarodowym rynku pierwsze kroki stawiał w 2014 r. Dziś ma ponad 370 mln klientów na całym świecie. Centralę w naszym regionie ma w Dusseldorfie.

CZYTAJ TAKŻE: Król smartfonów jest Chińczykiem. Bardzo tajemniczym

Marka smartfonów Vivo powstała w 2011 r. na bazie doświadczeń, jakie założona w 1995 r. spółka zdobyła w obszarze produkcji telefonów stacjonarnych. Obecnie firma zajmuje drugie miejsce na chińskim rynku smartfonów, jest drugim pod względem wielkości dostawcą w Indiach oraz liderem rynku w Indonezji. W sumie działa w ponad 30 krajach. Globalny udział marki sięga 9 proc., przy czym pod względem rynku smartfonów 5G ma aż 13 proc., co daje jej trzecią pozycję na świecie.

Vivo posiada pięć fabryk (dwie w Chinach oraz po jednej w Bangladeszu, Indiach i Indonezji), a także dziewięć ośrodków badawczo-rozwojowych, które zatrudniają ponad 10 tys. pracowników. Koncern zasłynął m.in. jako pierwszy producent smartfona z wbudowanym chipsetem dźwięku Hi-Fi (model X1), czy autor najcieńszego telefon (X5Max). Firma wdrożyła również pioniersko (w modelu X20Plus UD) czytnik linii papilarnych w ekranie, co teraz prawdopodobnie stanie się standardem.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie jesień smartfonów 5G. Nowe modele i ceny

Vivo to spółka z grupy BBK Electronics, która w portfolio ma takie marki smartfonów, jak Oppo, Realme i OnePlus. Dzięki swoim brandom BBK już wygryzło dla siebie 20 proc. światowej sprzedaży takich urządzeń, co uplasowało tę grupę przed potentatami jak Apple, Huawei czy Xiaomi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Naukowcy stworzyli robota-rybę ze sztuczną krwią. Może polecieć w kosmos

Naukowcy z dwóch amerykańskich uczelni stworzyli niezwykłego robota-rybę, który jest zasilany sztuczną krwią. Może ...

Pierwsza spółka na świecie warta ponad 2 bln dolarów

Kurs akcji Apple wzrósł na początku środowej sesji w USA o ponad 1 proc. ...

Gorący czerwiec mocno schłodził kina. Na co chodziliśmy?

Upały, strajk nauczycieli i brak polskich filmów na afiszu to główne powody wyhamowania wzrostu ...

Polska biotechnologia już w „przedpokoju pierwszej ligi”

Globalny rynek badań nad innowacyjnymi lekami i terapiami mocno rośnie, a trwająca pandemia dodatkowo ...

Rewolucja w zakupach. Wystarczy odcisk palca lub skan tęczówki

Niemal połowa polskich e-konsumentów chciałaby uwierzytelniać płatność kartą za pomocą biometrii. Już dziś w ...

Byli pracownicy Twittera oskarżeni o szpiegostwo

Amerykańskie organy ścigania oskarżają dwóch byłych pracownikom Twittera o szpiegostwo na rzecz Arabii Saudyjskiej. ...