Covid-19 jak „wehikuł czasu”. Nakręcił rynek urządzeń smart

Smartwatche Facebooka mogą się okazać groźnym rywalem dla dominującego na tym rynku Apple.
Bloomberg

Pandemia koronawirusa nakręciła rynek gadżetów typu smart. Jedna trzecia respondentów „przytłoczona” – wynika z raportu firmy doradczej Deloitte.

Pandemia zwiększyła wykorzystanie gadżetów w przeciętnym amerykańskim gospodarstwie domowym do 25 podłączonych urządzeń, w tym laptopów, smartfonów, urządzeń do przesyłania strumieniowego, inteligentnych telewizorów, słuchawek i konsol do gier.

Przeciętny amerykański dom stał się centrum aktywności, w którym dzieci uczą się i grają w gry online, a dorośli pracują w domu, odbywają rozmowy wideo, robią zakupy online i wirtualnie przeprowadzają wizyty u lekarza.

CZYTAJ TAKŻE: Przełomowy smartwatch Facebooka z odłączanymi kamerami

„Początek pandemii Covid-19 był jak wehikuł czasu, który nagle pchnął nas o dziesiątki lat w przyszłość” – powiedział Reuterowi Paul Silverglate, wiceprezes firmy doradczej Deloitte. „Zmienił się sposób, w jaki wchodzimy w interakcję z naszymi podłączonymi do internetu urządzeniami, ostatecznie pomagając konsumentom, świadczeniodawcom opieki zdrowotnej, specjalistom w dziedzinie edukacji, innowatorom technologii i innym osobom adaptować się, wprowadzać innowacje i rozwijać się w codziennym życiu” – powiedział.

Co ciekawe, sprawność fizyczna pojawiła się jako kluczowy temat w ankiecie Deloitte, w której 58 proc. gospodarstw domowych posiada smartwatch lub monitor fitness, a 14 proc. właścicieli urządzeń kupiło swoje gadżety fitness po wybuchu pandemii.

Około 55 proc. uczestników ankiety zadeklarowało, że używa swoich gadżetów do mierzenia kroków podczas marszu i wyników sportowych, śledzenia zdrowia serca oraz monitorowania snu i spożywanych kalorii.

Jednocześnie aż jedna trzecia respondentów przyznała, że czuje się przytłoczona urządzeniami i subskrypcjami, którymi muszą zarządzać.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CD Projekt ma certyfikację i rusza z produkcją płyt z „Cyberpunkiem”

Studio zakończyło proces certyfikacji „Cyberpunka” i rozpoczęło produkcję płyt na konsole Microsoft Xbox oraz ...

Lekarze mają dość. Walczą w sieci z kłamstwami na temat koronawirusa

W internecie roi się od kłamstw i niesprawdzonych teorii związanych z pandemią. Postanowili sami ...

Roboty przegrały z ludźmi. Adidas zamknie fabryki

Speedfactory, najnowocześniejsza, w pełni zautomatyzowana fabryka niemieckiego producenta obuwia sportowego, miała być przełomem w ...

Obfity zysk PlayWay na symulatorach

Wydawca gier wypracował w trzecim kwartale zysk ponaddwukrotnie wyższy niż spodziewali się analitycy. Akcje ...

Jak nauczyć się angielskiego online, nie wychodząc z domu?

Oto najlepsze sposoby Nauka angielskiego z domu to rozwiązanie dla osób, które nie mogą z różnych ...

Wieści z platformy Steam dodają impetu CD Projektowi

Po raz pierwszy w historii wycena giełdowa naszego rodzimego producenta gier przekroczyła 32 mld ...