Reklama

Amerykański potentat wjeżdża na hulajnogach do Polski

Kolejny gigant na rynku hulajnóg wynajmowanych na minuty wchodzi na nasz rynek. Tym razem do Warszawy w piątek wjechał zapowiadany już przez nas Bird.

Publikacja: 12.04.2019 13:04

Amerykański potentat wjeżdża na hulajnogach do Polski

Foto: Bloomberg

Amerykański startup będzie oferował sieć elektrycznych pojazdów, w odróżnieniu od konkurentów, którzy już działają w Polsce, czyli Lime i Hive, tylko w godzinach od 7 do 21.

Hulajnogi Bird są w pełni autorską konstrukcją Bird. Nie oznacza to jednak, że jazda nimi będzie tańsza. Ceny, jakie zaoferował „ptaszek” są takie same jak w Lime. Popularne „limonki” kosztują 3 zł za uruchomienie jeździła a następnie 50 gr. za minutę wypożyczenia. Bardziej atrakcyjny cenowo jest związany z mytaxi operator Hive (2,5 zł za start i 45 gr. za minutę jazdy).

CZYTAJ TAKŻE: Polacy połączą Ubera z hulajnogą

Bird to najpopularniejsza firma tzw. sharingu hulajnóg w USA. W Europie dopiero raczkuje. Poza Warszawą swoje pojazdy oferuje w Hiszpanii, Francji, Izraelu, Belgii i Austrii. W Polsce firma Bird dysponuje lokalnym zespołem pracowników terenowych, który nie tylko zbierają wieczorem hulajnogi do naładowania, ale również w ciągu dnia nadzorują, czy pojazdy są poprawnie parkowane i użytkowane.

– Jak w wielu miastach, nadmierny ruch i pogarszająca się jakość powietrza negatywnie wpływają na komfort życia mieszkańców. Misja Bird polega właśnie na tym, aby te problemy rozwiązywać i sprawić, że miasta są przyjemniejsze do życia, a mieszkańcy rezygnują z samochodów i przesiadają się na przyjazne środowisku elektryczne hulajnogi – komentuje Patrick Studener, wiceprezes zarządu Bird, szef firmy na Europę, Bliski Wschód i Afrykę. – Efekty naszej misji już ożywają w miastach, w których już wystartowaliśmy. Na przykład w Paryżu 70 proc. z korzystających z naszych usług ograniczyło poruszanie się samochodami – dodaje Studener.

Reklama
Reklama

Bird założony został przez Travisa Van der Zandena w 2017 r. Startup ma siedzibę w kalifornijskim Venice.

Gadżety
Apple ogłasza koniec barier językowych. Ale to Polacy byli pierwsi
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Gadżety
Polacy kupią iPhone'a 17? Na razie na potęgę szukają „starego” modelu
Gadżety
Polacy zaskoczyli. Choć nowy iPhone nadchodzi, wolą starszy model
Gadżety
Google z nowymi smartfonami AI. Koncern zaskoczył składanym urządzeniem
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Gadżety
Apple szykuje szklaną rewolucję. Wyciekł niezwykły projekt iPhone'a
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama