Aktualizacja: 10.03.2025 02:26 Publikacja: 10.01.2020 17:46
Foto: Shutterstock
Europosłowie nalegają do wprowadzenia jednego rodzaju ładowarki dla wszystkich smartfonów, ale również tabletów, czy czytników e-booków. Mogłaby ona pasować także do wielu innych urządzeń mobilnych. Owo wezwanie może jednak przybrać charakter wiążący. Wiele wskazuje bowiem na to, że opracowane zostaną przepisy ujednolicające zasilacze. Cel? Z jedne strony chodzi o ułatwienie korzystania z takich sprzętów, a z drugiej – ograniczenie odpadów elektronicznych.
W piątek rusza sprzedaż nowego iPhone’a – chodzi o jego budżetową wersję, która ma kusić fanów marki z mniej zasobnym portfelem. Statystyki Google Trends pokazują, że haczyk rzucony przez Apple nad Wisłą chwycił.
Koreański koncern po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów. Od 21 lat Samsung jest też najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.
AI Pin firmy Humane zapisze się w historii technologii jako jedna z najbardziej spektakularnych porażek gadżetów wszech czasów, obok Seagwaya, Fire Phone’a Amazona czy Apple Newton. Pieniądze straciły tysiące użytkowników. Ale sama idea jeszcze nie zginęła.
Koncern z Cupertino szuka sposobu na zwiększenie przychodów. Kluczem może okazać się wprowadzany właśnie na rynek iPhone 16e, adresowany do użytkowników z mniej zasobnym portfelem.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Koreański producent, który dominuje na rynku smartfonów, przedstawi nowe urządzenia serii Galaxy, która jest największym rywalem iPhone'ów Apple'a. Szykuje też inne gadżety, które mogą wyznaczyć trendy na 2025 rok.
Skóra, która sama leczy 90 proc. skaleczeń w ciągu zaledwie 4 godzin i całkowicie się regeneruje w ciągu 24 godzin. To nie marzenie. Naukowcy właśnie stworzyli super skórę.
Sztuczna inteligencja może pomóc uczniom w nauce, ale kluczowy w edukacji zawsze jest człowiek i jego motywacja do czerpania wiedzy z dostępnych źródeł – mówi Barbara Dubiecka-Kruk, nauczycielka matematyki, bohaterka podcastu z cyklu „Rzecz o AI”.
Wyścig AI nabiera tempa. Alibaba, chiński koncern z branży e-commerce, m.in. operator AliExpress, ogłosił, że wprowadza właśnie swój najnowszy model generatywnej sztucznej inteligencji - QwQ-32B.
W praktycznie każdej firmie można znaleźć procesy, których efektywność można podnieć, wykorzystując narzędzia AI.
Sprzedaż czołowych firm handlu internetowego w ostatnich latach wciąż rośnie w tempie dwucyfrowym. Dominują te z odzieżą i butami, elektroniką, kosmetykami i żywnością. Zdecydowanie najlepiej radzą sobie jednak sklepy średniej wielkości.
W robotyce nadciąga kolejna fala – jak twierdzą eksperci, chodzi o maszyny, które nie tylko wyglądają jak ludzie, ale także „myślą”, podejmują decyzje i wykonują funkcje ze zręcznością, która zaciera granicę między robotem a człowiekiem.
Ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk poinformowała o planach stworzenia listy zawodów chronionych przed wpływem sztucznej inteligencji - pisze w komunikacie fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju, która krytycznie ocenia ten pomysł.
Entuzjazm przegrywa z obawami – tak można ocenić podejście rodzimych przedsiębiorców do implementacji systemów sztucznej inteligencji. Na kluczowego wroga wyrasta jednak problem „shadow AI”.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas