Inteligentne okulary trafiły nad Wisłę. Zabójca słuchawek

Huawei wprowadził do oferty na naszym rynku nowatorski gadżet – Gentle Monster Eyewear II. Urządzenie to modowe okulary, ale w wersji „smart”. Dzięki nim użytkownicy mogą prowadzić rozmowy telefoniczne i słuchać muzyki – bez słuchawek i wyjmowania smartfona z kieszeni.

Publikacja: 24.11.2020 00:10

Inteligentne okulary trafiły nad Wisłę. Zabójca słuchawek

Foto: Bloomberg

Innowacyjne urządzenie to pierwszy tego typu produkt w portfolio chińskiej marki w Polsce. Do tej pory tzw. wearables, czyli urządzenia ubieralne, koncentrowały się głównie na inteligentnych zegarkach i opaskach. Teraz przyszedł czas na rozszerzenie możliwości tej technologii.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy sprzedają eko-okulary. Przymierzysz je przez smartfona

Już kilka lat temu Google próbował wprowadzić swoje zaawansowane inteligentne okulary, ale zakończyło się to fiaskiem. Teraz Huawei podejmuje próbę z prostszą wersją takiego sprzętu. Urządzenie, dzięki współpracy z południowokoreańską marką Gentle Monster, ma ciekawy design (czarne, dość klasyczne okulary przeciwsłoneczne), a do tego przydatne funkcje. Po sparowaniu ze smartfonem można sterować nim za pomocą gestów wykonywanych na powierzchni zauszników (stuknięcia palcem, przesuwanie i uszczypnięcia oprawy). W ten sposób użytkownik kontroluje streamowaną muzykę z telefonu (wybieranie utworu i ustawianie głośności) czy odbiera połączenia głosowe. W zausznikach wbudowano bowiem głośniki z ultracienką membraną o dużej amplitudzie, co zapewnia wysoką jakość dźwięku stereo.

""

mat. pras.

cyfrowa.rp.pl

Sprzęt posiada ponadto technologię automatycznego dostosowania głośności do otoczenia akustycznego. Okulary mają wbudowaną baterię, która pozwala na ciągłą pracę przez pięć godzin na jednym ładowaniu. Po ich zdjęciu z głowy gadżet automatycznie przechodzi w stan uśpienia.

CZYTAJ TAKŻE: Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Gentle Monster Eyewear II do oferty Huawei w Polsce trafiły 20 listopada (pierwsza edycja urządzenia pojawiła się na rynku w 2019 r., ale nie była dostępna w naszym kraju). Kupujący do końca miesiąca płacą za gadżet 999 zł, od grudnia „smart” okulary mają jednak kosztować już ok. 1,4 tys. zł.

Innowacyjne urządzenie to pierwszy tego typu produkt w portfolio chińskiej marki w Polsce. Do tej pory tzw. wearables, czyli urządzenia ubieralne, koncentrowały się głównie na inteligentnych zegarkach i opaskach. Teraz przyszedł czas na rozszerzenie możliwości tej technologii.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy sprzedają eko-okulary. Przymierzysz je przez smartfona

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
Jak Quality of Service może zoptymalizować sieć domową
Gadżety
Giganci powalczą o nasze palce. Inteligentne pierścienie mają być hitem
Gadżety
To kulinarna rewolucja. Przyprawy może zastąpić niezwykłe urządzenie
Gadżety
Polska policja wchodzi do Xiaomi. Przeszukania u chińskiego producenta
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Gadżety
Nastolatki odcięte od smartfonów? Tak radykalnego pomysłu jeszcze nie było