Reklama
Rozwiń

Inteligentne okulary trafiły nad Wisłę. Zabójca słuchawek

Huawei wprowadził do oferty na naszym rynku nowatorski gadżet – Gentle Monster Eyewear II. Urządzenie to modowe okulary, ale w wersji „smart”. Dzięki nim użytkownicy mogą prowadzić rozmowy telefoniczne i słuchać muzyki – bez słuchawek i wyjmowania smartfona z kieszeni.

Publikacja: 24.11.2020 00:10

Inteligentne okulary trafiły nad Wisłę. Zabójca słuchawek

Foto: Bloomberg

Innowacyjne urządzenie to pierwszy tego typu produkt w portfolio chińskiej marki w Polsce. Do tej pory tzw. wearables, czyli urządzenia ubieralne, koncentrowały się głównie na inteligentnych zegarkach i opaskach. Teraz przyszedł czas na rozszerzenie możliwości tej technologii.

CZYTAJ TAKŻE: Polacy sprzedają eko-okulary. Przymierzysz je przez smartfona

Już kilka lat temu Google próbował wprowadzić swoje zaawansowane inteligentne okulary, ale zakończyło się to fiaskiem. Teraz Huawei podejmuje próbę z prostszą wersją takiego sprzętu. Urządzenie, dzięki współpracy z południowokoreańską marką Gentle Monster, ma ciekawy design (czarne, dość klasyczne okulary przeciwsłoneczne), a do tego przydatne funkcje. Po sparowaniu ze smartfonem można sterować nim za pomocą gestów wykonywanych na powierzchni zauszników (stuknięcia palcem, przesuwanie i uszczypnięcia oprawy). W ten sposób użytkownik kontroluje streamowaną muzykę z telefonu (wybieranie utworu i ustawianie głośności) czy odbiera połączenia głosowe. W zausznikach wbudowano bowiem głośniki z ultracienką membraną o dużej amplitudzie, co zapewnia wysoką jakość dźwięku stereo.

""

mat. pras.

Foto: cyfrowa.rp.pl

Sprzęt posiada ponadto technologię automatycznego dostosowania głośności do otoczenia akustycznego. Okulary mają wbudowaną baterię, która pozwala na ciągłą pracę przez pięć godzin na jednym ładowaniu. Po ich zdjęciu z głowy gadżet automatycznie przechodzi w stan uśpienia.

CZYTAJ TAKŻE: Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

Gentle Monster Eyewear II do oferty Huawei w Polsce trafiły 20 listopada (pierwsza edycja urządzenia pojawiła się na rynku w 2019 r., ale nie była dostępna w naszym kraju). Kupujący do końca miesiąca płacą za gadżet 999 zł, od grudnia „smart” okulary mają jednak kosztować już ok. 1,4 tys. zł.

Gadżety
Wielki sukces inteligentnych pierścieni. Tę technologię pokochały gwiazdy
Gadżety
Pielucha dla heavymetalowców wyprzedała się w 24 godziny. Idealna na koncert
Gadżety
Ekran na całą ścianę. Jak telewizory XXL podbijają polskie domy
Gadżety
Gdzie na zakupy w Cyber Monday? Polacy ruszyli po gadżety czy wyjazdy turystyczne
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego
Gadżety
Polacy ruszyli na Black Friday. Gdzie i na jakie promocje można liczyć? Na co uważać?
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku