Aktualizacja: 08.12.2024 03:26 Publikacja: 07.05.2024 07:58
Rynek elektroniki zmierza w kierunku technologii mobilnych. W ujęciu wartościowym jego jedną trzecią w Polsce w 2023 r. stanowiły już smartfony i laptopy
Foto: AdobeStock
Rynek elektroniki użytkowej zmienia się i zmierza zdecydowanie w stronę mobilnych technologii – wynika z danych GfK – an NIQ Company specjalnie dla „Rzeczpospolitej”. Firma podaje, że już jedną trzecią rynku elektroniki w Polsce w 2023 r. w ujęciu wartościowym stanowiły smartfony i laptopy.
Choć Polacy wydatki na elektronikę ograniczyli, podobnie jak na inne rodzaje konsumpcji, to szeroko rozumiany sektor Core Wearable (smartwatche, opaski etc.) w pierwszym kwartale 2024 w ujęciu r./r. zyskuje aż 19 proc. wartościowo.
Polacy coraz częściej i chętniej niż Francuzi, Brytyjczycy czy Włosi kupują urządzenia o przekątnej 75 cali i większe. Ale prawdziwy boom jest w USA.
Po Black Friday nadszedł czas na Cyber Monday, czyli festiwal ofert dla klientów sklepów internetowych. Co można kupić taniej?
Festiwal promocji Black Friday przyciąga zdecydowaną większość Polaków. Mogą liczyć na obniżki cen niemal wszędzie - od elektroniki przez odzież po wycieczki zagraniczne. Ale „nie wszystko złoto, co się świeci".
Choć wielu Polaków twierdzi, że sceptycznie podchodzi do promocji, w ten dzień około dwie trzecie zrobi wówczas jakieś zakupy. Tym bardziej, że promocji na elektronikę w tym okresie nie brakuje.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Popyt na tzw. technologię ubieralną w przyszłym roku skoczy o 20 proc. – wieszczą eksperci. Napędem mają być już nie tylko smartwatche, ale też inteligentne okulary i pierścienie.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Czy Europa uczestniczy w rewolucji AI? W jaki sposób Stary Kontynent może skorzystać na rozwiązaniach opartych o sztuczną inteligencję? Czy unijne prawodawstwo sprzyja wdrażaniu innowacji?
Facebook, Instagram, X, Tik-Tok czy LinkedIn - w tych mediach społecznościowych są obecne duże miasta. Z nowego raportu wynika, że najlepiej radzi sobie tam Łódź.
Sąd apelacyjny w USA odmówił zablokowania ustawy, która wymusza na właścicielach TikToka sprzedaż popularnej aplikacji społecznościowej, jeśli chcą działać dalej na amerykańskim rynku.
Młodzież, która za kilka lat wejdzie na rynek pracy, nie ma problemu z zastosowaniem narzędzi AI, ale – jak wskazują eksperci – w trakcie edukacji należy kłaść nacisk na krytyczne analizowanie działania tej technologii oraz możliwych skutków jej użycia.
Polska firma jest czwartą co do wielkości platformą marketplace w Europie pod względem udziału w ruchu internautów. Przegrywa jedynie z dwiema firmami z USA i jedną chińską.
Chińska armia może otrzymać technologię, która sprawi, że żołnierze i sprzęt wojskowy będą niczym kameleon. Nad nowatorskim materiałem pracują naukowcy z Chińskiego Uniwersytetu Nauki Elektronicznej i Technologii.
Coraz gorsze wskaźniki rodzimej nauki, odpływ talentów, fatalna pozycja w rankingach innowacyjności i problemy firm z cyfryzacją nie napawają optymizmem. Jaka jest pozycja Polski w technologicznym wyścigu?
Prawdopodobnie w ostatnich miesiącach, po 18 latach istnienia, skasowano słynną stronę Redwatch, którą bezskutecznie próbowały zamknąć polskie służby. Jej celem było zbieranie informacji o „zdrajcach rasy”, głównie politykach i działaczach lewicowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas