Aktualizacja: 23.09.2024 12:15 Publikacja: 22.09.2024 19:51
Powodzenie Tamagotchi to także efekt tęsknoty za dawnymi, prostszymi czasami, ucieczka od obecnej rzeczywistości
Foto: Bloomberg
Po kilku próbach ożywienia marki na przestrzeni lat w końcu najwyraźniej się to udało. Jej właściciel, japońska firma Bandai Namco poinformowała o podwojeniu globalnej sprzedaży w ubiegłym roku i otwarciu swojego pierwszego sklepu w Wielkiej Brytanii, czego nie zrobiła nawet w latach 90., gdy Tamagotchi było niezwykle popularnym gadżetem.
Amazon mocno zaskoczył fanów czytników e-booków. I to nie tylko dlatego, że przypadkowo pokazał właśnie całą rodzinę nowych urządzeń Kindle, które wkrótce mają mieć swoją premierę. Jest kilka technologicznych perełek.
Eksplodujące pagery, które zabiły lub raniły tysiące bojowników libańskiego Hezbollahu, zwróciły ponownie uwagę na te zapomniane już urządzenia. A co dzieje się z innymi gadżetami, które biły rekordy popularności dekady temu?
17 września doszło do skoordynowanego ataku na członków Hezbollahu działających na terenie Libanu. Jak podają media, wybuchły pagery, z których korzystali członkowie i sympatycy organizacji. Czym są i jak działają te urządzenia?
Premiera iPhone’a 16 przykuła nie tylko uwagę fanów marki. Nowe smartfony są w tym roku nie tylko wyjątkowe z uwagi m.in. na zaszytą w nich sztuczną inteligencję, ale również ze względu na obniżone ceny.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Premiera sprzętów z logo nadgryzionego jabłka, choć nie przyniosła wielu zaskoczeń, otwiera nowy rozdział w rozwoju tych popularnych urządzeń. Jaki jest iPhone 16? Jak działa Apple Intelligence? Co wiemy o kolejnej odsłonie AirPods i Apple Watch?
Czym jest dzisiaj luksus? Pokolenie Z rozumie to pojęcie nieco inaczej niż dobiegający czterdziestki milenialsi czy zbliżające się do 50 lat pokolenie X. To jednak nie efekt zamożności młodych ludzi. Przeciwnie – to wynik tego, że na coraz mniej mogą sobie pozwolić.
Dominika Nowak przez 10 lat pracowała dla czołowych marek we Włoszech jako projektantka butów. „Po latach pracy w tym kraju uznałam, że mam wiedzę i doświadczenie, by opowiedzieć swoją własną historię” – mówi twórczyni marki Vanda Novak.
Ostatnie miesiące to okres spadków sprzedaży w segmencie dóbr luksusowych. Wśród marek, które boleśnie odczuły te spadki znalazło się brytyjskie Burberry. Aby wyjść z dołka finansowego, Brytyjczycy ogłosili „plan awaryjny”.
Po erze „cichego luksusu” nadszedł czas na „cichą logomanię”. Na czym polega nowy trend, który coraz częściej można dostrzec w przypadku produktów marek luksusowych?
Whoopi Goldberg, gwiazda amerykańskiej rozrywki, jest inicjatorką przełomowego projektu sportowego – All Women’s Sports Network (AWSN). Mowa o platformie dostępnej aż w 65 krajach, która stawia sobie za cel stworzenie przestrzeni, w której zmagania sportowe kobiet będą transmitowane 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Słynna marka butów, znanych między innymi z popularnego serialu „Seks w wielkim mieście”, w końcu weszła na chiński rynek. Musiała jednak czekać na to prawie ćwierć wieku. Z czego wynikało tak duże opóźnienie?
Polski architekt Piotr Kuczia ma na koncie kolejny sukces. Jego projekt ekologicznego domu w Austrii zwyciężył w międzynarodowym konkursie.
Znana z kontrowersyjnych ról na ekranie Hedy Lamarr zaskoczyła świat jako współautorka wynalazku, który zrewolucjonizował komunikację. Jej historia inspiruje do łamania barier i stereotypów w każdej dziedzinie.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas