Markę Google zna także w Polsce większość internautów, zgodnie z badaniem Gemius PBI to zdecydowany lider naszego rynku jeśli chodzi o liczbę użytkowników. Grupa Google miała ich z naszego kraju w sierpniu ponad 25,6 mln – w rankingu domen Google.pl oraz Google.com to dwóch liderów.

Firma jednak nie spoczywa na laurach i wciąż stara się poprawić jakość oferowanych usług. Zaprezentowała właśnie zestaw nowości, jakie planuje stopniowo wprowadzać do serwisu, aby korzystanie z niego stało się łatwiejsze.

Google zapowiada choćby zmiany w wersji mobilnej, potwierdzając tym samym skargi wielu użytkowników, że obecnie jest ona zbyt zatłoczona. Firma po serii wstępnych informacji informuje też, że zaoferuje wyszukiwanie obrazem, oczywiście z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Chodzi o mechanizm Google Lens, znany z aplikacji o tej nazwie, bardziej zaawansowane rozwiązanie pozwalające na szukanie obrazów. Wszystko ma być podpięte pod algorytmu jednocześnie wskazujące w jakim sklepie można wyszukiwany produkt kupić.

Firma mocniej zwróci się też w prezentowanie oferty wideo także użytkownikom, którzy wyszukując treści nie zaznaczali, iż tego rodzaju przekazy ich specjalnie interesują. Google zakłada, że turysta szukający informacji o Luwrze także kliknie w krótkie filmy wideo na ten temat.

Google zapowiada także wprowadzenie własnego Stories (treści podpięte pod zdjęcie), podobnego do rozwiązania stosowanego najpierw w serwisie Instagram, ale teraz już także w Facebooku. To w Google będzie oparte o sztuczną inteligencję, która będzie je tworzyła w oparciu o dostępne treści i najpopularniejsze  artykuły, a następnie dodawał do wyników wyszukiwania.