Serwis społecznościowy znany większości głównie z możliwości przesyłania krótkich 10-sekundowych wideo i zdjęć (snapów) znikających po określonym czasie nie przygląda się biernie powolnemu spadkowi zainteresowania. Odpowiedzią Snapchatu na spadek liczby użytkowników jest Snap Originals, czyli seriale. Dostępne tylko w serwisie produkcje będą produkowane przez uznanych twórców – np. Endless Summer będzie produkowane przez twórców „Z kamerą u Kardashianow”.

Na początek Snap Originals będzie zawierać trzy produkcje – komedię, thriller i wspomniany wyżej doku-serial. Łącznie zapewniać będą one 15 minut rozrywki dziennie. Może wydawać się, że jest to mało, ale warto pamiętać, że oferta kierowana jest do użytkowników Snapchatu, którzy obcują na co dzień z krótkimi przekazami (chociaż ograniczenie wideo do 10 sekund to już przeszłość).

Analitycy sądzą, że Snapchat chce przyzwyczajać swoich użytkowników do oglądania na małym ekranie. Obecnie odcinki mają być 5 minutowe, a z czasem do obecnych produkcji dołączą następne.

Snapchat nie jest jedynym serwisem społecznościowym, który celuje w mobilnych użytkowników wideo. Własne programy produkuje już Instagram (IGTV). Szansą Snap Originals jest fakt, że użytkownicy aplikacji są przyzwyczajeni do oglądania krótkich filmików. I z pewnością nie będzie im też przeszkadzać wertykalna orientacja obrazów.