Facebook umocnił się na rynku wideo

Szef Facebooka Mark Zuckerberg wchodzi teraz na rynek kryptowalut. I to z przytupem
Bloomberg

Już ponad 400 mln osób miesięcznie korzysta z usługi VoD na najpopularniejszym serwisie społecznościowym.

Facebook Watch działa od sierpnia 2017 r. i już widać, że odniósł wielki sukces. Firma podaje, że 75 mln osób korzysta z tej usługi codziennie, przynajmniej przez minutę. Oferta serwisu systematycznie rośnie, to filmy różnych gatunków, ale też sport i wiadomości w spersonalizowanym „kanale obserwacyjnym”, który zawiera kolekcję najnowszych filmów z obserwowanych stron. – 2018 był wielkim rokiem dla Facebooka Watch. Usługa ruszyła w każdym kraju na całym świecie, zadebiutowaliśmy też dziesiątkami oryginalnych serwisów – napisał na firmowym blogu Fidji Simo, dyrektor ds. wideo w Facebooku.

Serwis zadebiutował jako usługa mobilna, ale teraz Facebook Watch wystartował też w wersji na komputery stacjonarne i na Facebook Lite.

Firma pracuje, by zunifikować sposób prezentacji wideo w serwisie, ponieważ dzisiaj filmy pochodzą z wielu źródeł i trafiają w różne miejsca – Watch, News Feed, wyszukiwanie czy na profile. Dodatkowo firma pracuje nad udostępnieniem wszystkim użytkownikom Facebooka usługi „Watch Party”. Dzięki niej w rozmowie grupowej razem ze znajomymi można oglądać film w tym samym czasie. Wówczas wyświetlany jest on na górze, zaś sekcja z komentarzami pod spodem. Widzowie na żywo mogą komentować, co dzieje się na ekranie, co ma dać złudzenie, że siedzą obok siebie i są na imprezie, a reagują na wyświetlany film.

Facebook takimi usługami stara się wśród użytkowników wypromować także jako gracz na rynku VoD i jak widać odnosi na nim sukces. Mimo tego, ze nie inwestuje milionów we własne treści jak Netflix.

Na amerykańskim rynku VoD widać nasilającą się konkurencję. Nie wiadomo, co stanie się, gdy własny serwis uruchomi Disney co jest już od dawna zapowiadane. To o tyle zaskoczenie, że firma jest także udziałowcem Hulu. Jej własna oferta spowoduje, że produkcje Disney’a znikną z innych serwisów, co może być dla nich sporym problemem.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

McDonald’s zatrudni roboty. Wyręczą pracowników przy smażeniu frytek

Najpopularniejsza sieć typu fastfood ma zamiar zatrudnić roboty do obsługi frytkownic. Wszystko po to, ...

Fatalny początek roku Samsunga

I kwartał br. nie przyniósł koreańskiemu koncernowi dobrych informacji. Zapotrzebowanie na smartfony i pamięci ...

Telewizory do wymiany. Czy producenci są gotowi?

Nowe dane o rynku telewizorów potwierdzają, że część Polaków będzie zmuszona wymienić odbiornik lub ...

Polski Booksy chce być gigantem jak Uber i Airbnb

Booksy, firma umawiająca m.in. wizyty u fryzjerów i kosmetyczek, to jeden z pięciu najszybciej ...

Amazon zatrudnia 100 tys. ludzi. Koronawirus napędza biznes

Gigant e-handlu zapowiedział zatrudnienie dodatkowych 100 tysięcy ludzi. Chce nadążyć za gwałtownym wzrostem zamówień. ...