Disney rusza na Netfliksa. Wiemy, kiedy wprowadzi serwis streamingowy

W listopadzie 2017 roku The Walt Disney Company weszła na giełdę, teraz zaś tworzy wielki serwis streamingowy
Bloomberg

Disney podał wreszcie termin uruchomienia swojego długo wyczekiwanego serwisu streamingowego, który ma stanowić poważną konkurencję dla takich gigantów, jak Netflix czy HBO.

Disney jest korporacją mediową o blisko stuletniej tradycji, ale to mu nie przeszkadza w tym, by iść z duchem czasu, zmieniać swoją strukturę i inwestować w nowe technologie. Obserwując rosnącą popularność internetowych wypożyczalni filmów i seriali, Disney postanowił ugryźć kawałek tego tortu i założyć swój własny serwis streamingowy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon idzie na zwarcie z Netfliksem i Disney+

Netflix i HBO mogą mieć powody do obaw, ponieważ o Disney+ z pewnością będzie głośno. W nowym serwisie internetowym znajdą się bowiem wszystkie hitowe produkcje Disneya, a także filmy i seriale należących do niego wytwórni i franczyz, takich jak Pixar, National Geographic, Marvel i Gwiezdne wojny.

Kiedy możemy spodziewać się premiery? Disney zapowiadał wprowadzenie serwisu już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz podał przybliżony termin, kiedy ma to nastąpić. Firma obiecała, że uruchomi Disney+ do końca tego roku, jednak tylko w Ameryce Północnej, gdzie premiera planowana jest na listopad. Cena za miesięczny abonament ma wynieść tam 6,99 dol., zaś za cały rok – 69,99 dol. Na pozostałych rynkach internauci będą musieli poczekać na serwis dłużej. Ile? Tego jeszcze nie wiadomo.

CZYTAJ TAKŻE: „Kapitan Marvel” poprowadzi Disney Plus

Ta wiadomość nieco rozczarowała fanów, którzy spodziewali się, że Disney+ ujrzy szybciej światło dzienne. Firma tłumaczy jednak, że potrzebuje czasu, by odzyskać prawa do swoich produkcji, które sprzedawał dotychczas innym platformom, zanim zdecydował się na własną. Z niektórymi z nich umowy wygasną dopiero za cztery lata, więc tyle czasu musi minąć, by wszystkie hity Disneya mogły trafić na jego serwis streamingowy.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

To może pokrzyżować mu nieco plany wielkiej premiery, która z miejsca zatrzęsie konkurencją i da mu od razu silną pozycję na rynku. Niemniej, z pewnością rywale mają się czego bać, a Disney+ z czasem przyciągnie do siebie rzesze fanów Hannah Montany, Avengersów czy wojowników Jedi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Internet rzeczy wyprowadzony w pole

Jeszcze kilka lat temu miejsce dla tej technologii widziano głównie w handlu. Dzisiaj rozwija ...

Nowoczesny ekran może zwiększyć sprzedaż

Digital signage to nie tylko wyświetlanie treści, ale też wchodzenie w interakcję z otoczeniem, ...

Powstaje gra promująca… zdrowe odżywianie się

Producent gier Red Dev Studio nawiąże współpracę z siecią poradni dietetycznych MedFood Group. Polskie ...

Szefowa European Tech Alliance: Cyfrową debatę zdominowali giganci

Unijni decydenci powinni więcej rozmawiać z europejskimi firmami technologicznymi. A nie skupiać się na ...

Lekarz w goglach przeprowadzi zdalnie operację

Dzięki nowym technologiom lekarze mogą doskonalić umiejętności poza salą operacyjną. To tylko jeden z ...

Handlarze broni reklamują ją i sprzedają przez… Snapchata

Snapchatem zainteresowali się handlarze nielegalną bronią. Amerykańskie organy ścigania wzięły się ostro za walkę ...