Disney rusza na Netfliksa. Wiemy, kiedy wprowadzi serwis streamingowy

W listopadzie 2017 roku The Walt Disney Company weszła na giełdę, teraz zaś odpaliła wielki telewizyjny serwis streamingowy Disney+
Bloomberg

Disney podał wreszcie termin uruchomienia swojego długo wyczekiwanego serwisu streamingowego, który ma stanowić poważną konkurencję dla takich gigantów, jak Netflix czy HBO.

Disney jest korporacją mediową o blisko stuletniej tradycji, ale to mu nie przeszkadza w tym, by iść z duchem czasu, zmieniać swoją strukturę i inwestować w nowe technologie. Obserwując rosnącą popularność internetowych wypożyczalni filmów i seriali, Disney postanowił ugryźć kawałek tego tortu i założyć swój własny serwis streamingowy.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon idzie na zwarcie z Netfliksem i Disney+

Netflix i HBO mogą mieć powody do obaw, ponieważ o Disney+ z pewnością będzie głośno. W nowym serwisie internetowym znajdą się bowiem wszystkie hitowe produkcje Disneya, a także filmy i seriale należących do niego wytwórni i franczyz, takich jak Pixar, National Geographic, Marvel i Gwiezdne wojny.

Kiedy możemy spodziewać się premiery? Disney zapowiadał wprowadzenie serwisu już od jakiegoś czasu, ale dopiero teraz podał przybliżony termin, kiedy ma to nastąpić. Firma obiecała, że uruchomi Disney+ do końca tego roku, jednak tylko w Ameryce Północnej, gdzie premiera planowana jest na listopad. Cena za miesięczny abonament ma wynieść tam 6,99 dol., zaś za cały rok – 69,99 dol. Na pozostałych rynkach internauci będą musieli poczekać na serwis dłużej. Ile? Tego jeszcze nie wiadomo.

CZYTAJ TAKŻE: „Kapitan Marvel” poprowadzi Disney Plus

Ta wiadomość nieco rozczarowała fanów, którzy spodziewali się, że Disney+ ujrzy szybciej światło dzienne. Firma tłumaczy jednak, że potrzebuje czasu, by odzyskać prawa do swoich produkcji, które sprzedawał dotychczas innym platformom, zanim zdecydował się na własną. Z niektórymi z nich umowy wygasną dopiero za cztery lata, więc tyle czasu musi minąć, by wszystkie hity Disneya mogły trafić na jego serwis streamingowy.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

To może pokrzyżować mu nieco plany wielkiej premiery, która z miejsca zatrzęsie konkurencją i da mu od razu silną pozycję na rynku. Niemniej, z pewnością rywale mają się czego bać, a Disney+ z czasem przyciągnie do siebie rzesze fanów Hannah Montany, Avengersów czy wojowników Jedi.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bitcoin pogrąża technologicznych gigantów z Nasdaq

Tegoroczna bessa na rynku kryptowalut skutkuje zmniejszeniem popytu na karty graficzne produkowane przez Nvidię ...

Brytyjski sąd nie miał litości dla internetowego trolla

Jarod Kirkman, 51-letni zwolennik brexitu, który kazał czarnoskóremu posłowi Partii Pracy Davidowi Lammy’emu, „wracać ...

Zakupy Polaków będą teraz bardziej inteligentne

Tradycyjni sprzedawcy w starciu z konkurencją ze strony e-commerce chętnie sięgają po nowe technologie. ...

Polski rząd nie uderzy w gigantów gier wideo

Producenci sprzedający losowe nagrody w swoich tytułach nie łamią ustawy hazardowej – uważa resort ...

100-latek za konsolą. Przybywa graczy wśród starszych osób

W ciągu ostatnich trzech lat procent osób grających w gry wideo, a mających powyżej ...

Google tworzy chmurę w Polsce. Partnerem PKO BP

Operator Chmury Krajowej, spółka PKO BP i PFR, zawarła strategiczne partnerstwo z Google. Współpraca ...