Amazon i Walmart, giganci handlu detalicznego, coraz ostrzej ścierają się ze sobą. Dominujący w e-handlu Amazon coraz śmielej wkracza na tradycyjny rynek, podczas gdy Walmart coraz większą wagę przykłada do elektronicznych kanałów sprzedaży. Obie firmy przez lata łączyło jedno – obie płaciły pracownikom niewiele. W ostatnim czasie jednak Amazon, uginając się nieco pod presją krytyków, podniósł znacząco stawki godzinowe swoim pracownikom w USA (do 15 dolarów za godzinę). Skłoniło to Jeffa Bezosa, szefa i właściciela większości akcji Amazona do rzucenia wyzwania konkurentom.
– Dziś wyzywam naszych największych konkurentów w handlu (wiecie, do kogo mówię!), by dorównali naszym benefitom dla pracowników i naszej, wynoszącej 15 dolarów za godzinę, stawce minimalnej. Zróbcie to! A nawet lepiej, podnieście do 16 dolarów i rzućcie nam rękawicę z powrotem. To ten rodzaj konkurencji, na której skorzystają wszyscy – napisał Bezos w swoim dorocznym liście do udziałowców.
CZYTAJ TAKŹE: Pracownicy Amazona słyszą więcej niż myślisz
Nietrudno zauważyć, że Bezos kierował swoje słowa przede wszystkim do sieci Walmart, która jest największym detalistą w USA i której stawka minimalna wynosi 11 dolarów za godzinę. Na ripostę Walmartu nie trzeba było długo czekać. Dan Barlett, wiceprezes detalicznego giganta, udostępnił na Twitterze artykuł dowodzący, że Amazon nie płaci podatków i skomentował to krótko:
– Hej, konkurenci (wiecie, do kogo mówię), a może byście płacili podatki?