Uber: Chcesz jechać w ciszy? To płać

Nie lubisz wdawać się w rozmowy z kierowcą i wolisz odbyć podróż w milczeniu? Uber znalazł na to idealne rozwiązanie. Ale za ciszę podczas przejazdu trzeba dodatkowo zapłacić.

Publikacja: 19.05.2019 09:03

Uber: Chcesz jechać w ciszy? To płać

Foto: Bloomberg

Uber wprowadził nową zaskakującą funkcję w swojej aplikacji o nazwie „Tryb ciszy” (ang. „Quiet mode”). Na razie jest ona dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych w ofercie przejazdów premium: Uber Black i Uber Black SUV.

Funkcja zawiera kilka opcji, które pozwolą klientowi zdecydować, czy chce rozmawiać z kierowcą czy woli jechać w zupełnej ciszy. Można wybrać z trzech wariantów: „cisza preferowana”, „chętny do rozmów” bądź „bez preferencji”.

CZYTAJ TAKŻE: Uber Eats będzie miał groźnego konkurenta. To gigant e-commerce

Uber podjął tę decyzję po licznych prośbach użytkowników, którzy skarżyli się na uciążliwą gadatliwość kierowców. Jak tłumaczyli, zamiast wdawać się z obcą osobą w rozmowy o pogodzie czy polityce, woleli słuchać muzyki czy przeglądać maile. Szczególnie często problem ten zgłaszają kobiety, którym zdarza się, że kierowcy próbują flirtować z nimi podczas przejazdu.

CZYTAJ TAKŻE: Kobieta zabierze Uberem tylko inną kobietę

Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja „Tryb ciszy” będzie dostępna także na innych rynkach i w zwyczajnej usłudze Ubera. Jak tłumaczy firma, ma ona być rozszerzeniem udogodnień dla klientów, którzy chcą spersonalizować swój przejazd. Już teraz klienci premium mogą zamówić luksusowe pojazdy, profesjonalnych kierowców, pomoc z bagażem czy nawet preferowaną temperaturę w samochodzie. Wszystkie te opcje są dodatkowo płatne – tak jak i jazda w ciszy.

CZYTAJ TAKŻE: Uber schodzi pod ziemię

Fakt, że trzeba zapłacić za możliwość cichego przejazdu wywołał jednak kontrowersje. Komentujący w mediach społecznościowych zauważają, że coś takiego powinno wynikać w czystej uprzejmości i taktowności kierowcy, a nie opłaty pieniężnej. Jeden z użytkowników Twittera stwierdził, że jeśli nie ma ochoty na rozmowę, to zwyczajnie nie odpowiada i liczy na to, że kierowca zrozumie aluzję. Są również i tacy, którzy uważają, że funkcja jest potrzebna i są gotowi zapłacić więcej za ten dodatkowy komfort podróży.

Globalne Interesy
Europejski konkurent Starlinka rośnie jak szalony. Jest w stanie zastąpić system Muska?
Globalne Interesy
Odwołany prezes Polskiej Agencji Kosmicznej POLSA. Za Falcona?
Globalne Interesy
Sześć Małych Smoków. Chiny wypuszczają nowe firmy, które mają podbić świat
Globalne Interesy
Ile Polska może zarobić na podatku od big techów? Aż trudno uwierzyć, ile dziś płacą
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Globalne Interesy
Polski rząd uderza w amerykańskie koncerny. Będzie podatek