Koniec z „cudownymi kuracjami”. Teraz Facebook walczy z Covid-19

Do niedawna Facebook był oskarżany o tolerowanie dezinformacji i fakenewsów związanych z koronawirusem
Al Drago/Bloomberg

Media społecznościowe w USA reagują na silny wzrost liczby zakażeń koronawirusem. Facebook i Instagram nakłaniają użytkowników do noszenia maseczek ochronnych, które są jednym ze środków walki z rozprzestrzenianiem się Covid-19.

Zalecenia dla użytkowników, jak chronić się przed zakażeniem będą widoczne w formie powiadomienia w górnej części strumienia aktualności w aplikacji mobilnej i na stronie Facebooka, a także w tym samym miejscu w aplikacji Instagram. Po kliknięciu w nie, komunikaty będą przekierowywały do centrum informacji na temat choroby Covid-19 (COVID-19 Information Center), gdzie będzie można przeczytać o tym, jak chronić się przed zakażeniem oraz znaleźć dodatkowe odnośniki do strony departamentu zdrowia USA, a konkretnie do Centra Kontroli i Prewencji Chorób.

CZYTAJ TAKŻE: UE żąda od Facebooka i Google’a raportów ws. koronawirusa i dezinformacji

Facebook był krytykowany za brak reakcji na falę dezinformacji, jaka pojawiła się na platformie po wybuchu pandemii koronawirusa. Pojawiły się nie tylko fałszywe informacje na temat pochodzenia wirusa, ale przede wszystkim informacje o „cudownych kuracjach”, lekach zwalczających wirusa oraz o rzekomej szczepionce.

Już w marcu Facebook stworzył specjalną sekcję informacyjną w strumieniu aktualności, która ma przekierowywać użytkowników do wiarygodnych informacji na temat wirusa oraz do stron podających prawdziwe informacje na temat ochrony zdrowia i leczenia chorych na Covid-19.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Iran likwiduje kopalnie kryptowalut. Były w meczetach

Władze Iranu skonfiskowały blisko tysiąc komputerów, które były używane do nielegalnego wydobywania kryptowalut, m.in. ...

Gadżety mamy po to, by je pokazywać

Dawniej, gdy ktoś miał radiomagnetofon, był na osiedlu kimś. Teraz to bardziej zależy od ...

Trolle kosztują. Unia podwaja budżet walkę z dezinformacją

W roku wyborczym, ze strachu przed akcjami dezinformacyjnymi, Komisja Europejska podwyższa budżet zespołu zwalczającego ...

Cyberprzestępcy sięgają po sztuczną inteligencję

Chmura, media społecznościowe oraz domowe urządzenia działające online to główne cele hakerów w 2019 ...

Europejczycy za ograniczeniem potęgi firm internetowych z USA

Większość Europejczyków uważa, że Bruksela robi za mało, aby ograniczyć potęgę amerykańskich firm na ...

Disney kłania się Pekinowi? Wezwania do bojkotu filmu „Mulan”

Film „Mulan” miał być kolejnym hitem Disneya. Jego premierę przekładano kilka razy z powodu ...