Booking.com naciskał na hotelarzy w sprawie cen. Jest oskarżenie

Federalna Służba Antymonopolowa (FAS) oskarżyła Booking.com o nielegalne naciski na rosyjskich hotelarzy, aby ci stosowali jednakowe ceny bez względu na sposób rezerwacji.

Publikacja: 22.12.2020 12:54

Booking.com naciskał na hotelarzy w sprawie cen. Jest oskarżenie

Foto: Bloomberg

Według agencji Reuters FAS od roku prowadziła dochodzenie. Okazało się, że serwis naciskał na właścicieli hoteli i pensjonatów w Rosji, by ujednolicili ceny noclegów, tak by zarówna na stronach konkurencyjnych jak i na Booking.com były dokładnie takie same stawki. Serwis chciał, by ceny oferowane bezpośrednio przez hotele i pensjonaty były takie same jak na stronie booking.com.

Zdaniem FAS portal wykorzystywał dominującą pozycję na rynku, wymuszając na hotelarzach stosowanie określonych cen, a przez to tracili klienci, którzy płacili drożej i zostali pozbawieni konkurencyjnych ofert lub promocji. „Firma nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku” – napisano w oświadczeniu FAS.

Zazwyczaj rezerwacja poprzez platformę jest nieco droższa niż bezpośrednio w hotelu z uwagi na prowizję dla pośrednika.

CZYTAJ TAKŻE: Zapłacisz okiem w hotelu. Rozwiązanie Wrocławian pierwsze na świecie

Holenderskiej spółce grozi kara finansowa w wysokości od 1 do nawet 15 proc. rocznego przychodu.

Booking.com poinformował agencję Reuters, że jest rozczarowany decyzją, ale planuje dalsze wspieranie swoich partnerów w Rosji i nie zamierza ograniczać swojej działalności w tym kraju. Przeciwnie chce się przyczynić o odbudowy ruchu turystycznego po pandemii koronawirusa.

Według agencji Reuters FAS od roku prowadziła dochodzenie. Okazało się, że serwis naciskał na właścicieli hoteli i pensjonatów w Rosji, by ujednolicili ceny noclegów, tak by zarówna na stronach konkurencyjnych jak i na Booking.com były dokładnie takie same stawki. Serwis chciał, by ceny oferowane bezpośrednio przez hotele i pensjonaty były takie same jak na stronie booking.com.

Zdaniem FAS portal wykorzystywał dominującą pozycję na rynku, wymuszając na hotelarzach stosowanie określonych cen, a przez to tracili klienci, którzy płacili drożej i zostali pozbawieni konkurencyjnych ofert lub promocji. „Firma nadużyła swojej dominującej pozycji na rynku” – napisano w oświadczeniu FAS.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Globalne Interesy
Zagadkowa inwestycja Microsoftu w arabską sztuczną inteligencję. Porzucone Chiny
Globalne Interesy
Sprzedaż iPhone'ów runęła i Apple traci pozycję lidera. Jest nowy król smartfonów