WhatsApp ugiął się. Przesuwa zmiany w polityce prywatności

Mark Zuckerberg, twórca i dyrektor generalny Facebooka
Bloomberg

Kontrolowany przez Facebooka komunikator WhatsApp przesunął z lutego na maj wprowadzenie nowego regulaminu. Firma chce zbierać więcej danych i przekazywać je Facebookowi. Wywołało to falę oburzenia i odejść użytkowników.

Nowe zasady w zakresie polityki prywatności dla europejskich użytkowników WhatsAppa miały wejść 8 lutego 2021 r. Kilka dni temu korzystającym z komunikatora wyświetliło się powiadomienie o konieczności akceptacji nowego regulaminu. Przypomina on mocno rozwiązania stosowane przez Facebooka wobec użytkowników swojego głównego serwisu.

CZYTAJ TAKŻE: Whatsapp chce danych, to zyskuje Signal. Aż się przytkał

Chodzi głównie przetwarzanie danych, WhatsApp mógłby ich archiwizować znaczne więcej niż wczesnej, nawet multimedialne załączniki, lokalizację, historię zakupów, itp. Nie trzeba być użytkownikiem, aby dane trafiły do baz, wystarczy iż znajomi korzystają z Whatsapp i podadzą czyjś numer telefonu. Danych firma chce używać do personalizacji reklam i proponowania powiązanych treści w innych usługach Facebooka. Nie trzeba się na to zgadzać, ale ceną jest likwidacja konta.

Zmiany te wiążą się z polityką integracji serwisów Facebooka, do którego oprócz WhatsApp należy także Instagram.

Nowy regulamin wzburzył użytkowników i rozpoczął falę odejść do konkurencyjnych komunikatorów – Signala i Telegrama. Zmianami zaczęły się też interesować organy chroniące konsumentów.

CZYTAJ TAKŻE: „Raj skrajnej prawicy” staje się groźnym rywalem Skype`a czy WhatsAppa

Po dłuższym namyśle kierownictwo WhatsAppa ugięło się, przesuwając termin wprowadzenia nowego regulaminu na 15 maja. Chodzi o to, by „dać użytkownikom czas na zapoznanie się ze zmianami”. Firma uważa, że źle zrozumiano jej intencje, a połączenia nadal pozostaną prywatne i szyfrowane, a chodzi jedynie o zwiększenie możliwości w zakresie biznesowego wykorzystania komunikatora, np. w kwestii obsługi klientów przez firmy.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Gwiazdy biją firmy na Instagramie

Na Instagramie konta z największą liczbą obserwatorów należą do sportowców i celebrytów. Zdecydowanie wyprzedzają ...

Apple mocno poturbowany przez koronawirusa

Koncern Apple ostrzegł, że z powodu epidemii dojdzie do niedoboru iPhonów na globalnym rynku ...

Twórca firmy McAfee i pionier antywirusów aresztowany

John McAfee, twórca pierwszego programu antywirusowego, a przy tym niezwykle barwna i kontowersyjna postać ...

Aplikacja z Krakowa, która ma ratować turystkę biznesową

Turystyka biznesowa to jedna z tych branż, które najmocniej ucierpiały przez koronawirusa. Meetbit ma ...

Kaspersky ostrzega przed „Wiedźminem”

Hakerzy wzięli na cel gry wideo. Rosnąca popularność cyfrowej rozrywki w trakcie lockdownu sprawiła, ...

5 premier na CES 2019. Wkrótce zadebiutują w Polsce

W Las Vegas poznajemy co roku najnowsze trendy w technologiach. Swoje premiery mają tu ...