Reklama

Uber traci rozpęd, a straty wciąż wysokie

W 2018 roku Uber zmniejszył straty i zwiększał przychody, ale w wolniejszym tempie niż rok wcześniej. Firma liczy na nowe przedsięwzięcia.

Publikacja: 17.02.2019 15:34

Auto Ubera między charakterystycznymi żółtymi taksówkami w Nowym Jorku w pobliżu Times Square. Władz

Auto Ubera między charakterystycznymi żółtymi taksówkami w Nowym Jorku w pobliżu Times Square. Władze miasta próbują ograniczyć ekspansję firmy na ich terenie.

Foto: Bloomberg

Przychody wzrosły o 43 proc. do 11,3 mld dol. Straty w 2018 roku zmalały za to o 15 proc. z 2,2 w 2017 roku do 1,8 mld dol. Dane te nie zawierają wyników w Rosji i południowo-wschodniej Azji. – W 2018 roku w naszym podstawowym biznesie utrzymaliśmy pozycję lidera we wszystkich regionach, gdzie oferujemy usługi – podsumował wyniki dyrektor finansowy giganta z San Francisco Nelson Chai.

Jednak wzrost sprzedaży wyraźnie spowalnia. W ostatnim kwartale wyniósł 22 proc. w skali roku, choć jeszcze kwartał wcześniej było to 38 proc. W samym IV kwartale strata wyniosła 768 mln dol., ale gdyby nie cięcia podatkowe w USA, byłaby ponad dwukrotnie wyższa. Ponadto zyskowność biznesu w obu Amerykach znacznie spadła. W USA za sprawą morderczej konkurencji z Lyftem.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Złowieszcza prognoza. Ekspansja AI to bezrobocie i narodziny „trwałej klasy niższej”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Globalne Interesy
Bańka AI 17 razy większa niż dot-comów z lat 90.? Ten analityk zszokował świat
Globalne Interesy
Dzięki AI zmniejszył zatrudnienie o połowę. Szef Klarny zapowiada szok na rynku pracy
Globalne Interesy
Wybrali akcje z pomocą AI i… zarobili 55 proc. Chatbot to nowy guru inwestycyjny
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Twórca ChatGPT w opałach. Pozwy, oskarżenia o monopol i rosnąca siła rywala z Google
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama