Uber krwawi, duże zwolnienia

Globalny gigant na rynku przewozu osób ma problem. Chroniczny brak rentowności i straty na podstawowym biznesie sprawiają, że platforma łącząca pasażerów z kierowcami ratuje się zwolnieniami.

Publikacja: 11.09.2019 10:25

Prezes Ubera Dara Khosrowshahi szuka nowych możliwości zarobku firmy

Prezes Ubera Dara Khosrowshahi szuka nowych możliwości zarobku firmy

Foto: Bloomberg

Uber ledwo zdecydował o ograniczeniu zatrudnienia w zespole marketingu o 400 osób, a już planuje dalszą redukcję o 435 stanowisk w działach inżynierii oraz produktu. To ok. 8 proc. stanu zatrudnienia w obu dywizjach amerykańskiej spółki.

CZYTAJ TAKŻE: Uber w Polsce obniża ceny. Jest jednak haczyk

W stanowisku przesłanym serwisowi TechCrunch startup, który zanotował niebotyczne 5,2 mld. dol. kwartalnej straty, przekonuje, że celem nie jest ograniczanie zatrudnienia, lecz zatrudnianie w bardziej przemyślany, „strategiczny” sposób. Uber podkreśla, że chce utrzymać „zwinność” startupu, która wyróżniała go dotychczas.

CZYTAJ TAKŻE: Bolt uderza w Uber Eats. W tle Chińczycy

Mimo fatalnych wyników finansowych firma zadeklarowała, że planuje zatrudnić w swoim biurze Uber Fright w Chicago 2 tys. pracowników w ciągu kolejnych trzech lat. W efekcie Chicago ma stać się drugą co do wielkości po San Francisco lokalizacją biurową Ubera. Ale jak ma to się do innej niedawnej deklaracji, złożonej na łamach amerykańskiego „Business Insidera”, że spółka tymczasowo wstrzymuje rekrutację? Decyzja ta ma dotyczyć niektórych stanowisk programistycznych w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie.

CZYTAJ TAKŻE: Rekordowa strata Ubera

Z pewnością nie jest to łatwy okres dla tej firmy. Z jednej strony konieczność regulowania działalności na wielu rynkach na całym świecie, która uderza w model biznesowy spółki, z drugiej – protesty kierowców. Te ostatnie sprawiają, że Uber coraz częściej zaczyna mówić o konieczności wprowadzenia płacy minimalnej dla kierowców, płatnego urlopu i zwolnień chorobowych.

Uber ledwo zdecydował o ograniczeniu zatrudnienia w zespole marketingu o 400 osób, a już planuje dalszą redukcję o 435 stanowisk w działach inżynierii oraz produktu. To ok. 8 proc. stanu zatrudnienia w obu dywizjach amerykańskiej spółki.

CZYTAJ TAKŻE: Uber w Polsce obniża ceny. Jest jednak haczyk

Pozostało 81% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Globalne Interesy
Cybercab i Robovan. Elon Musk ogłasza rewolucję w transporcie
Globalne Interesy
Słaba sprzedaż iPhone'a 16. Apple wciąż pokłada nadzieję w świętach
Globalne Interesy
Elon Musk przedstawi rewolucyjny pojazd. Cybercab to przyszłość transportu?
Globalne Interesy
Fala fałszywych reklam z gwiazdami. Czy Facebook walczy z oszustami?
Globalne Interesy
Telegram w odstawce. Ekstremiści przerzucili się na nowy „bezpieczny” komunikator