Według programu CBS „60 Minutes” z YouTube zniknęło w tym roku w sumie 300 reklam urzędującego prezydenta. Według Susan Wojcicki nie zostały one zatwierdzone przez moderację.
Szefowa YouTube powiedziała, że reklamy Trumpa, które zostały odrzucone przez platformę, „dostępne są w raporcie na temat przejrzystości” działań firmy w zakresie reklamy cyfrowej. Archiwum reklam nie wyszczególnia jednak, w jaki sposób komunikaty naruszały politykę firmy.
CZYTAJ TAKŻE: Trump zabija przeciwników. YouTube odmawia usunięcia fejkowego filmu
Według amerykańskich mediów każda z reklam przed usunięciem przez moderację była wyświetlana na platformie przez kilka dni, a Google pobrało pieniądze za ich emisję. Reklamy Trumpa zostały prawdopodobnie wycofane ze względu na naruszenie praw autorskich do muzyki, błędy w pisowni, a także za szerzenie mylących bądź dezinformujących treści.
Według telewizji CNN Google, do którego należy YouTube, wciąż nie ma szczegółowego regulaminu opisującego, jakie reklamy nie są na platformie akceptowane i, które będą zdejmowane przez administratorów.