YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Prezes YouTube Susan Wojcicki powiedziała, że z platformy zniknęła część reklam wyborczych kampanii reelekcyjnej Donalda Trumpa. Nie powiedziała jednak, ile reklam zdjęto i z jakiego powodu.

Publikacja: 04.12.2019 18:21

YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Foto: Bloomberg

Według programu CBS „60 Minutes” z YouTube zniknęło w tym roku w sumie 300 reklam urzędującego prezydenta. Według Susan Wojcicki nie zostały one zatwierdzone przez moderację.

Szefowa YouTube powiedziała, że reklamy Trumpa, które zostały odrzucone przez platformę, „dostępne są w raporcie na temat przejrzystości” działań firmy w zakresie reklamy cyfrowej. Archiwum reklam nie wyszczególnia jednak, w jaki sposób komunikaty naruszały politykę firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Trump zabija przeciwników. YouTube odmawia usunięcia fejkowego filmu

Według amerykańskich mediów każda z reklam przed usunięciem przez moderację była wyświetlana na platformie przez kilka dni, a Google pobrało pieniądze za ich emisję. Reklamy Trumpa zostały prawdopodobnie wycofane ze względu na naruszenie praw autorskich do muzyki, błędy w pisowni, a także za szerzenie mylących bądź dezinformujących treści.

Według telewizji CNN Google, do którego należy YouTube, wciąż nie ma szczegółowego regulaminu opisującego, jakie reklamy nie są na platformie akceptowane i, które będą zdejmowane przez administratorów.

W listopadzie Google poinformowało, że będzie ograniczać możliwość targetowania reklam politycznych w swoich usługach w oparciu o zainteresowania ich użytkowników, a także o dane pobierane z historii przeglądanych przez nich stron internetowych bądź wyszukiwanych w Google treści.

CZYTAJ TAKŻE: YouTube z rekordową karą za wykorzystywanie danych dzieci

Natomiast Twitter zdecydował, że reklam politycznych na platformie w ogóle ma nie być. Facebook z kolei nie zamierza w ogóle ingerować w treści reklam politycznych, nawet, jeśli będą zawierać nieprawdziwe bądź mylące twierdzenia.

Według programu CBS „60 Minutes” z YouTube zniknęło w tym roku w sumie 300 reklam urzędującego prezydenta. Według Susan Wojcicki nie zostały one zatwierdzone przez moderację.

Szefowa YouTube powiedziała, że reklamy Trumpa, które zostały odrzucone przez platformę, „dostępne są w raporcie na temat przejrzystości” działań firmy w zakresie reklamy cyfrowej. Archiwum reklam nie wyszczególnia jednak, w jaki sposób komunikaty naruszały politykę firmy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Rewolucja w firmie, która stworzyła ChatGPT. Polak objął kluczową funkcję
Globalne Interesy
ChatGPT mocno przyspiesza. Tymczasem konkurencja w AI ma poważne problemy
Globalne Interesy
Koniec tanich zakupów w Temu czy Shein? Polska szykuje uderzenie w chińskie serwisy
Globalne Interesy
Wielki sojusz w sztucznej inteligencji. Boty ChatGPT masowo wejdą do smartfonów
Globalne Interesy
Ameryka wstaje z kolan. Koniec z kłopotliwym uzależnieniem od Rosji w kosmosie