YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Prezes YouTube Susan Wojcicki powiedziała, że z platformy zniknęła część reklam wyborczych kampanii reelekcyjnej Donalda Trumpa. Nie powiedziała jednak, ile reklam zdjęto i z jakiego powodu.

Publikacja: 04.12.2019 18:21

YouTube zdejmuje reklamy wyborcze Trumpa

Foto: Bloomberg

Według programu CBS „60 Minutes” z YouTube zniknęło w tym roku w sumie 300 reklam urzędującego prezydenta. Według Susan Wojcicki nie zostały one zatwierdzone przez moderację.

Szefowa YouTube powiedziała, że reklamy Trumpa, które zostały odrzucone przez platformę, „dostępne są w raporcie na temat przejrzystości” działań firmy w zakresie reklamy cyfrowej. Archiwum reklam nie wyszczególnia jednak, w jaki sposób komunikaty naruszały politykę firmy.

CZYTAJ TAKŻE: Trump zabija przeciwników. YouTube odmawia usunięcia fejkowego filmu

Według amerykańskich mediów każda z reklam przed usunięciem przez moderację była wyświetlana na platformie przez kilka dni, a Google pobrało pieniądze za ich emisję. Reklamy Trumpa zostały prawdopodobnie wycofane ze względu na naruszenie praw autorskich do muzyki, błędy w pisowni, a także za szerzenie mylących bądź dezinformujących treści.

Według telewizji CNN Google, do którego należy YouTube, wciąż nie ma szczegółowego regulaminu opisującego, jakie reklamy nie są na platformie akceptowane i, które będą zdejmowane przez administratorów.

W listopadzie Google poinformowało, że będzie ograniczać możliwość targetowania reklam politycznych w swoich usługach w oparciu o zainteresowania ich użytkowników, a także o dane pobierane z historii przeglądanych przez nich stron internetowych bądź wyszukiwanych w Google treści.

CZYTAJ TAKŻE: YouTube z rekordową karą za wykorzystywanie danych dzieci

Natomiast Twitter zdecydował, że reklam politycznych na platformie w ogóle ma nie być. Facebook z kolei nie zamierza w ogóle ingerować w treści reklam politycznych, nawet, jeśli będą zawierać nieprawdziwe bądź mylące twierdzenia.

Według programu CBS „60 Minutes” z YouTube zniknęło w tym roku w sumie 300 reklam urzędującego prezydenta. Według Susan Wojcicki nie zostały one zatwierdzone przez moderację.

Szefowa YouTube powiedziała, że reklamy Trumpa, które zostały odrzucone przez platformę, „dostępne są w raporcie na temat przejrzystości” działań firmy w zakresie reklamy cyfrowej. Archiwum reklam nie wyszczególnia jednak, w jaki sposób komunikaty naruszały politykę firmy.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Globalne Interesy
Chiny rzucają wyzwanie Muskowi. Ich globalny internet ma być lepszy od Starlinka
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Globalne Interesy
Wybrano słowo roku. Skala wyszukiwania była rekordowa
Globalne Interesy
Jak Chiny obeszły sankcje USA. Pomógł duży producent chipów
Globalne Interesy
Tyle specjaliści od sztucznej inteligencji zarabiają w OpenAI, twórcy ChatGPT
Globalne Interesy
Tajemniczy Q*. Sam Altman odkrył w OpenAI coś, co może zagrozić ludzkości
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości