Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Didi Chuxing, chińska spółka będąca właścicielem aplikacji do zamawiania przejazdów została zakazana w sklepach z aplikacjami w Państwie Środka. Cios dla Didi nadszedł niecały tydzień po tym, jak spółka przeprowadziła największe chińskie IPO w USA od 2014 r.

Publikacja: 05.07.2021 16:11

Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Foto: Bloomberg

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni nakazała wycofanie Didi Chuxing ze sklepów z aplikacjami twierdząc, że stanowi ona zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa klientów. – Stwierdzono, że aplikacja Didi Chuxing poważnie naruszyła prawo, nielegalnie zbierając i wykorzystując dane osobowe – stwierdził regulator, który wezwał Didi do rozwiązania problemu. Aplikacja ma dostosować się do krajowych przepisów i zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom.

Spółka, która ma 377 mln aktywnych użytkowników w samych Chinach, stwierdziła w oświadczeniu, że spełni wymagania Pekinu i usunie aplikację ze sklepów. Wprowadzi również zmiany, które nakazał regulator. – Szczerze dziękujemy regulatorowi za wskazówki dotyczące usunięcia ryzyk związanych z użytkowaniem Didi – oświadczył Didi.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny nałożyły astronomiczną karę na koncern Alibaba

Ban pojawił się niecały tydzień po tym, jak Didi przeprowadził w USA największe IPO od czasu debiutu Alibaby w 2014 r. Chiński Uber z pierwszej oferty publicznej pozyskał 4,4 mld dol., a kapitalizacja spółki sięgnęła 68 mld dol.

– Nieuniknione jest oglądanie wyprzedaży przez inwestorów, którzy pokładali swoje nadzieje w Didi – powiedział Tomoichiro Kubota, starszy analityk rynku w Matsui Securities.

Wpływ decyzji Pekinu było już widać na walorach SoftBanku, którego fundusz posiada 20 proc. akcji Didi. Notowania SoftBanku spadły w poniedziałek o 5,4 proc. Wśród akcjonariuszy Didi znajduje się również Uber, który otrzymał pakiet akcji po tym, jak zgodził się wycofać z chińskiego rynku.
DOS

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni nakazała wycofanie Didi Chuxing ze sklepów z aplikacjami twierdząc, że stanowi ona zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa klientów. – Stwierdzono, że aplikacja Didi Chuxing poważnie naruszyła prawo, nielegalnie zbierając i wykorzystując dane osobowe – stwierdził regulator, który wezwał Didi do rozwiązania problemu. Aplikacja ma dostosować się do krajowych przepisów i zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom.

Spółka, która ma 377 mln aktywnych użytkowników w samych Chinach, stwierdziła w oświadczeniu, że spełni wymagania Pekinu i usunie aplikację ze sklepów. Wprowadzi również zmiany, które nakazał regulator. – Szczerze dziękujemy regulatorowi za wskazówki dotyczące usunięcia ryzyk związanych z użytkowaniem Didi – oświadczył Didi.

Globalne Interesy
Polska aplikacja wygrała w prestiżowym konkursie Apple. To muzeum w smartfonie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Globalne Interesy
Dlaczego Polacy szukali bombajkę? Znamy najczęściej googlowane hasła
Globalne Interesy
Polska pomijana przez giganta AI. Ten bot tworzy wideo na podstawie poleceń tekstem
Globalne Interesy
Amerykański koncern oskarżony o uciszanie pracowników i szpiegowanie ich urządzeń
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Globalne Interesy
Amerykańskie chipy „nie są już bezpieczne”. Zaostrza się konflikt Chin z USA