Reklama

Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Didi Chuxing, chińska spółka będąca właścicielem aplikacji do zamawiania przejazdów została zakazana w sklepach z aplikacjami w Państwie Środka. Cios dla Didi nadszedł niecały tydzień po tym, jak spółka przeprowadziła największe chińskie IPO w USA od 2014 r.

Publikacja: 05.07.2021 16:11

Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Foto: Bloomberg

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni nakazała wycofanie Didi Chuxing ze sklepów z aplikacjami twierdząc, że stanowi ona zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa klientów. – Stwierdzono, że aplikacja Didi Chuxing poważnie naruszyła prawo, nielegalnie zbierając i wykorzystując dane osobowe – stwierdził regulator, który wezwał Didi do rozwiązania problemu. Aplikacja ma dostosować się do krajowych przepisów i zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom.

Spółka, która ma 377 mln aktywnych użytkowników w samych Chinach, stwierdziła w oświadczeniu, że spełni wymagania Pekinu i usunie aplikację ze sklepów. Wprowadzi również zmiany, które nakazał regulator. – Szczerze dziękujemy regulatorowi za wskazówki dotyczące usunięcia ryzyk związanych z użytkowaniem Didi – oświadczył Didi.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Nvidia wciąż przyspiesza. Wyścig po 10 bln dol. wartości
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Globalne Interesy
Nvidia przebiła 5 bln dolarów wartości. To więcej niż PKB Niemiec
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama