Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Didi Chuxing, chińska spółka będąca właścicielem aplikacji do zamawiania przejazdów została zakazana w sklepach z aplikacjami w Państwie Środka. Cios dla Didi nadszedł niecały tydzień po tym, jak spółka przeprowadziła największe chińskie IPO w USA od 2014 r.

Publikacja: 05.07.2021 16:11

Chiny niespodziewanie banują swojego Ubera

Foto: Bloomberg

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni nakazała wycofanie Didi Chuxing ze sklepów z aplikacjami twierdząc, że stanowi ona zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa klientów. – Stwierdzono, że aplikacja Didi Chuxing poważnie naruszyła prawo, nielegalnie zbierając i wykorzystując dane osobowe – stwierdził regulator, który wezwał Didi do rozwiązania problemu. Aplikacja ma dostosować się do krajowych przepisów i zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom.

Spółka, która ma 377 mln aktywnych użytkowników w samych Chinach, stwierdziła w oświadczeniu, że spełni wymagania Pekinu i usunie aplikację ze sklepów. Wprowadzi również zmiany, które nakazał regulator. – Szczerze dziękujemy regulatorowi za wskazówki dotyczące usunięcia ryzyk związanych z użytkowaniem Didi – oświadczył Didi.

CZYTAJ TAKŻE: Chiny nałożyły astronomiczną karę na koncern Alibaba

Ban pojawił się niecały tydzień po tym, jak Didi przeprowadził w USA największe IPO od czasu debiutu Alibaby w 2014 r. Chiński Uber z pierwszej oferty publicznej pozyskał 4,4 mld dol., a kapitalizacja spółki sięgnęła 68 mld dol.

– Nieuniknione jest oglądanie wyprzedaży przez inwestorów, którzy pokładali swoje nadzieje w Didi – powiedział Tomoichiro Kubota, starszy analityk rynku w Matsui Securities.

Wpływ decyzji Pekinu było już widać na walorach SoftBanku, którego fundusz posiada 20 proc. akcji Didi. Notowania SoftBanku spadły w poniedziałek o 5,4 proc. Wśród akcjonariuszy Didi znajduje się również Uber, który otrzymał pakiet akcji po tym, jak zgodził się wycofać z chińskiego rynku.
DOS

Chińska Administracja Cyberprzestrzeni nakazała wycofanie Didi Chuxing ze sklepów z aplikacjami twierdząc, że stanowi ona zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa klientów. – Stwierdzono, że aplikacja Didi Chuxing poważnie naruszyła prawo, nielegalnie zbierając i wykorzystując dane osobowe – stwierdził regulator, który wezwał Didi do rozwiązania problemu. Aplikacja ma dostosować się do krajowych przepisów i zapewnić bezpieczeństwo swoim klientom.

Spółka, która ma 377 mln aktywnych użytkowników w samych Chinach, stwierdziła w oświadczeniu, że spełni wymagania Pekinu i usunie aplikację ze sklepów. Wprowadzi również zmiany, które nakazał regulator. – Szczerze dziękujemy regulatorowi za wskazówki dotyczące usunięcia ryzyk związanych z użytkowaniem Didi – oświadczył Didi.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił