Reklama

Nie będzie przejęcia TikToka. Amerykanie idą na ustępstwa

Jeszcze dziś rano wydawało się, że po odpadnięciu z gry Microsoftu serwis z krótkimi filmikami muzycznymi przejmie Oracle. Jednak Pekin nie zgodził się na sprzedaż, a Waszyngton poszedł na ustępstwa. W efekcie Oracle stanie tylko partnerem biznesowym TikToka w USA.

Publikacja: 14.09.2020 08:36

Prezydent USA Donald Trump na zdjęciu z prezydentem Chin Yi Xinpingiem w czasach sprzed wojny handlo

Prezydent USA Donald Trump na zdjęciu z prezydentem Chin Yi Xinpingiem w czasach sprzed wojny handlowej.

Foto: AFP

W tym tygodniu mijał termin ultimatum, jakie prezydent Donald Trump dał chińskiej firmie ByteDance. Ta – o ile dalej chciała, by jej aplikacja TikTok dalej działała w USA – miała sprzedaż serwis amerykańskiej firmie. Faworytem do akwizycji był Microsoft, ale niespodziewanie do gry włączył się Oracle i to ten koncern IT wygrał wyścig. Choć nie do końca. Akwizycji bowiem nie będzie. Pekin nie zgodził się na sprzedaż, a Waszyngton poszedł na ustępstwa. W efekcie Oracle stanie partnerem biznesowym TikToka w USA. Co to oznacza w praktyce? Strony nie wyjaśniły.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Globalne Interesy
Meta zwalnia setki pracowników od AI. Co naprawdę dzieje się w Dolinie Krzemowej?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Globalne Interesy
Roboty zastąpią pół miliona ludzi. Amazon szykuje największą automatyzację w historii
Globalne Interesy
Gigant sztucznej inteligencji rzuca rękawicę Google. Atlas pokona Chrome?
Globalne Interesy
Kiedy przechodzimy na czas na zimowy? Zmiana budzi duże kontrowersje
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Globalne Interesy
Obwiniają AI za zwolnienia, a prawda może być inna. „Robią z technologii kozła ofiarnego”
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama