„Mamy w naszym portfelu platformę Rutube i pracujemy z nią od dłuższego czasu. Od roku ją modernizujemy, tak aby pod względem dostępnych na niej narzędzi była nie gorsza od YouTube, a lepsza pod względem wykorzystania mechanizmów monetyzacji. To nie jedyna platforma UGC (User-generated content – treści wytwarzane i publikowane przez końcowych użytkowników – red.), którą planujemy uruchomić. Zakładam, że druga platforma pojawi się w 2022 roku – powiedział Aleksandr Żarow, szef holdingu Gazprom-Media przy okrągłym stole podczas Narodowego Forum Reklamy w Moskwie, informuje agencja TASS.
CZYTAJ TAKŻE: Rosja zablokuje YouTube, Twittera i Facebooka. Zaskakujący powód
Rosyjskie platformy będą się różnić od YouTube: użytkownicy będą mogli publikować filmy w dużych i małych formatach.
„Format wideo jest różny – czasami jest krótki, czasem długi. Na TikTok nie ma możliwości uruchomienia tych samych długich formatów, ale strona pomimo to, jest nadal bardzo atrakcyjna. Dlatego pracujemy nad tym i myślę, że w przyszłym roku przedstawimy interesujące rozwiązanie – powiedział Żarow.
Menadżer dodał, iż ma nadzieję, że YouTube nie zostanie w Rosji zablokowany.