Od 1999 roku lat brytyjski Post Office używał oprogramowania o nazwie Horizon opracowanego przez japońską firmę Fujitsu. Z danych generowanych przez Horizona wynikało, że pracownicy firmy wyprowadzali z kasy pocztowej dziesiątki tysięcy funtów. Post Office przez dwa dziesięciolecie zapewniał, że platforma działa prawidłowo, nie ma żadnych usterek ani wad. Okazało się, że było inaczej. Jednak zanim odkryto błąd systemu aż 736 osób zostało oskarżonych o kradzieże i skazanych – donosi BBC.
CZYTAJ TAKŻE: Facebook ocenzurował jedzenie. W trosce o osoby homoseksualne
Post Office zapewniało, że Horizon działa dobrze, a organy ścigania prowadziły dochodzenie przeciwko domniemanym złodziejom firmowych pieniędzy. Oskarżeni zapewniali, że są niewinni, domagali się powtórnego dochodzenia jednak bez rezultatu. Część z oskarżonych spędziła miesiące, część lata w więzieniu. Za kratki trafiły nawet kobiety w ciąży, a jeden z oskarżonych o kradzież 100 tys. funtów popełnił samobójstwo jeszcze przed ogłoszeniem wyroku. Nikogo nie zdziwiło, że jego następca na tym stanowisku został po kilku miesiącach oskarżony o niemal identyczną kradzież.
W latach 2000-2014 oskarżono aż 736 pracowników brytyjskiej. W następstwie wyroków za kradzieże, oszustwa i fałszowanie rachunków niektórzy byli poczmistrzowie trafili do więzienia, zostali odrzuceni przez swoje społeczności i mieli ogromne problemy ze znalezieniem jakiejkolwiek pracy. Niektórzy stracili domy, a nawet nie uzyskali wypłat z ubezpieczenia z powodu wyroków. Niektórzy od tego czasu umarli. Wielu straciło rodziny.
CZYTAJ TAKŻE: Wielkie zamieszanie w genach. Powodem błędy Excela