Reklama

Facebook widzi czarno przyszłość. Powód? Apple

Biznes Facebooka rozkwitł podczas pandemii koronawirusa, ale 2021 r. może okazać się trudniejszy. W raporcie za IV kwartał ubiegłego roku spółka ostrzegła, że nowe funkcje prywatności w aktualizacji Apple iOS 14 mogą przyczynić się do spowolnienia przychodów z reklam.

Publikacja: 28.01.2021 12:46

Facebook widzi czarno przyszłość. Powód? Apple

Foto: Bloomberg

Facebook ma za sobą udaną końcówkę roku. W IV kwartale spółka wypracowała 11,2 mld dol. zysku, co oznacza wzrost o ponad 50 proc. rok do roku. Przychody na poziomie około 28 mld dol. były o 33 proc. wyższe rok do roku, co podkreśla, że popyt na reklamy znacząco wzrósł w porównaniu z pierwszymi miesiącami pandemii.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook, Google, Alibaba mają problem. Ruszyły śledztwa i pozwy

Łącznie różne aplikacje Facebooka, w tym Instagram, Messenger i WhatsApp, odnotowały 3,3 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, co oznacza wzrost o 14 proc. rok do roku.

„Mieliśmy mocny koniec roku, ponieważ ludzie i firmy nadal korzystali z naszych usług w tych trudnych czasach” – napisał Zuckerberg w oświadczeniu.

Dobra passa Facebooka może jednak się skończyć w tym roku. Gigant mediów społecznościowych jest głośnym krytykiem nadchodzących zmian, jakie zamierza prowadzić Apple, które wymagają od twórców aplikacji uzyskania wyraźnej zgody użytkowników przed włączeniem funkcji śledzenia reklam i ostrzegają przed wpływem, jaki zmiany mogą mieć w przeszłości. Dave Wehner, dyrektor finansowy Facebooka powiedział, że działalność reklamowa firmy może otrzymać cios pod koniec pierwszego kwartału.

Reklama
Reklama

CZYTAJ TAKŻE: Najlepsze 2020. Facebook chce zabić smartfony. Przełomowy projekt

Podczas rozmowy z analitykami Mark Zuckerberg skrytykował Apple za wykorzystywanie swojej pozycji. – Apple ma wiele powodów, by wykorzystywać swoją dominującą pozycję i ingerować w sposób działania naszych i innych aplikacji, co regularnie robią, aby promować własne – powiedział Zuckerberg. – Ma to wpływ na rozwój milionów firm na całym świecie, w tym wraz z nadchodzącymi zmianami iOS14, wiele małych firm nie będzie już w stanie docierać do swoich klientów za pomocą ukierunkowanych reklam. Apple może powiedzieć, że robi to, aby pomóc ludziom, ale te ruchy wyraźnie działają na korzyść ich konkurencyjnych interesów – dodał Zuckerberg.

Globalne Interesy
Bunt przeciw blokadom producentów. Oni rzucili wyzwanie gigantom
Globalne Interesy
Tajemniczy film Spielberga zapowiada się na hit lata
Globalne Interesy
Revolut rusza z nową usługą, Polska jest pierwsza. Telekomy mogą się bać
Globalne Interesy
Chińczycy przejmują giganta robotyki z USA. Obawy o inwigilację
Globalne Interesy
YouTube tnie konta, twórcy w panice. Fani Pokemonów ruszają do ataku
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama